VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Příprava obchvatu Hranic pokračuje. Kdy bude?

Hranice pokračují v přípravě severovýchodního obchvatu města, který má v budoucnu ulevit dopravní situaci. Jedná se s dotčenými orgány i vlastníky pozemků potřebných ke stavbě.

4.7.2017
SDÍLEJ:

Obchvat. Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Severovýchodní obchvat řeší propojení silnic II/440 směrem na Potštát a I/47 směrem na Bělotín mimo obytné části města. Má za cíl odklonit tranzitní dopravu a cílovou dopravu mimo obytné zóny. Celková délka obchvatu by měla být 2,2 kilometry.

„V současné době je před dokončením územní studie a zpracovává se i podrobnější technicko – ekonomická studie. Město také zpracovává změnu územního plánu, která je vyvolána upřesněním trasy obchvatu,“ sdělil mluvčí města Petr Bakovský.

Trasa obchvatu se projednávala se zástupci Krajského úřadu Olomouckého kraje, Ředitelstvím silnic a dálnic Brno, ale také SŽDC Olomouc, Ministerstvem dopravy a ČEZ Distribuce.

Spolupráce s krajem

„Stavba bude po dokončení zahrnuta mezi silnice 2. třídy, které má ve správě kraj. Město proto jedná s Olomouckým krajem o spolupráci na přípravě a výstavbě obchvatu,“ řekl mluvčí.

Město by tak mělo vypracovat dokumentaci k územnímu rozhodnutí a majetkoprávní vztahy, kraj poté pomůže s dotací a se samotnou výstavbou.
Hustota dopravy stoupá

Obchvat je pro Hranice opravdu důležitý, doprava ve městě totiž každým rokem stoupá a podílí se na tom právě tranzitní doprava na silnicích II/440 a I/47. Problémová je také doprava z místních ulic Tovární a Nová.

„Současná silniční síť v Hranicích už není schopná pojmout stále se zvyšující počty aut, osobních i nákladních. Zejména v ranních a odpoledních špičkách se křižovatka u Slávie, ulice Nová a prakticky celá třída 1. máje stávají velmi problematicky průjezdné,“ vysvětlil situaci Petr Bakovský.

Doprava nejen, že ucpává město a prodlužuje jeho průjezdnost, také má negativní vliv na životní prostředí. To je v Hranicích opět na velmi špatné úrovni.

Tisíce aut denně

„V aktivních průmyslových zónách pracuje již nyní na 2,7 tisíce zaměstnanců, a předpokládá se, že jejich počet stoupne až na 4 tisíce. V těchto průmyslových zónách pak přesáhne intenzita 5 tisíc vozidel za den,“ nastínil budoucnost mluvčí města.

Hustá doprava nepomáhá ani MHD a snižuje její účinnost. Lidé se tak začínají spoléhat spíše na vlastní prostředky, kterými se, už tak špatná dopravní situace ve městě, zhoršuje.

Autor: Jan Nuc

4.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Primátor Přerova Vladimír Puchalský nechal ve městě vylepit plakáty s kontaktem na Děti Země, které blokují stavbu dálnice D1 Říkovice - Přerov.
2

Nezdržujte stavbu D1! Primátor nechal vylepit plakáty s kontaktem na Děti Země

Herečka Květa Fialová.
AKTUALIZOVÁNO
15

Do filmového nebe odešla Květa Fialová, Tornádo Lou z Limonádového Joe

Škaredé počasí, krásná auta. Veteráni se loučili jízdou Hranickem

Nablýskané automobily a motocykly, které se řadí do kategorie „veterán“, jeli v neděli 24. září svou poslední letošní jízdu. Sezona totiž končí a bylo nutné ji završit okázalou jízdou, která započala v Lipníku nad Bečvou.

Ústí poprvé padlo, ve Frýdlantu je potopil dalekonosný projektil

První porážku v sezoně připravil fotbalistům Ústí Frýdlant nad Ostravicí. Ten tak potvrdil vzrůstající formu a ukončil divizní nadvládu nováčka z Hranicka. Sokol po nedělní prohře 0:1 klesl na čtvrté místo tabulky.

Vrchol krize. Hranice doma padly i s nováčkem z Bohumína

Popáté v řadě bez bodu, od změny na trenérském postu jde o třetí porážku, navíc po druhé za sebou na domácím hřišti. Situace fotbalového oddílu SK Hranice začíná být kritická.

Pro celý sbor to opravdu znamená hodně

ROZHOVOR / Obrovského úspěchu dosáhli na konci prázdnin členové Komorního sboru Cantabile. Z mezinárodní soutěže pětidenního festivalu v Ohridu v Makedonii si dovezli kov nejcennější - zlato. Nesmírnou radost ale vzbudilo u členů hranického souboru ještě jedno uznání, a tím bylo speciální ocenění za nejradostnější vystoupení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení