VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba obchvatu Hranic musí začít, dokud budou evropské peníze

Severovýchodní obchvat města Hranice, který má ulevit dopravě ve městě, je stále v řešení. Jedná se totiž o velice náročnou stavbu, která se musí důkladně naplánovat a hlavně se musí vyřešit odkup pozemků od dotčených majitelů, upravit územní plán a dořešit potřebná jednání s dotčenými orgány.

12.9.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

Severovýchodní obchvat města řeší propojení silnic II/440 směrem na Potštát a I/47 směrem na Bělotín mimo obytné části města. Po dokončení by se tak měla odklonit tranzitní a cílová doprava mimo obytné zóny.

„Svolali jsme dříve mimořádné setkání zastupitelů. Důvod byl ten, že problematika investice do severovýchodního obchvatu je poměrně rozsáhlá. Je tam práce mnoha lidí, kteří připravují veškeré oblasti od majetkoprávních po úpravy územního plánu. Také musí probíhat desítky jednání s dotčenými subjekty,“ informoval členy zastupitelstva starosta města Jiří Kudláček na zasedání, které proběhlo ve čtvrtek 7. září.



V rámci obchvatu se řeší hustota dopravy, napojení obchvatu na další silnice a také překlenovací most, který má vést přes kolejiště železnice. Využít by se ke stavbě mohla plánovaná rekonstrukce železnice.

„Je to velmi dobrá příležitost postavit při rekonstrukci kolejiště do těch kolejišť pilíře. Na obchvatu není nejdražší samotná stavba, jsou tam nejdražší výluky, které by vznikly při stavbě toho mostu,“ sdělil Marek Kuchta z Odboru rozvoje města.

Samotné výluky, které by při stavbě mostu mohly vzniknout, mohou náklady navýšit až o více než 100 milionů korun. Musela by se totiž několik měsíců zajišťovat náhradní autobusová doprava. Plánované náklady na stavbu obchvatu přitom činí šest set milionů.

Poslední termín: 2020

Obchvat je snad jednomyslně přijímán tak, že je to to nejlepší pro už tak zacpané město. Jsou zde i další plusy, třeba životní prostředí.

„Věříme tomu, že prašnost a exhalace budou mimo to město. Dalším přínosem bude i bezpečnost. Z tohoto se dá usuzovat, že obchvat potřebujeme,“ vyjádřil se místostarosta Ivo Lesák.

Zároveň ale poukázala na to, že se se stavbou musí začít co nejdříve. „Do roku 2020 je poslední termín, do kdy můžeme na liniové stavby používat evropské peníze. To jsou ta hlavní připomenutí, proč se do takových věcí tlačí,“ uzavřel.

Autor: Jan Nuc

12.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kabelkový veletrh v malém sále Městského domu v Přerově
18

I vaše kabelka může pomoci! Přispějte do charitativního Kabelkového veletrhu

Primátor Přerova Vladimír Puchalský nechal ve městě vylepit plakáty s kontaktem na Děti Země, které blokují stavbu dálnice D1 Říkovice - Přerov.
2

Nezdržujte stavbu D1! Primátor nechal vylepit plakáty s kontaktem na Děti Země

AKTUALIZOVÁNO

Do filmového nebe odešla Květa Fialová, Tornádo Lou z Limonádového Joe

Ve věku 88 let zemřela česká filmová legenda Květa Fialová. Slavnou herečku znali diváci především jako zpěvačku Tornádo Lou z westernové parodie Limonádový Joe, hraběnku z komedie Adéla ještě nevečeřela či z klasiky Babička a Šarlotu z Účastníků zájezdu.

Škaredé počasí, krásná auta. Veteráni se loučili jízdou Hranickem

Nablýskané automobily a motocykly, které se řadí do kategorie „veterán“, jeli v neděli 24. září svou poslední letošní jízdu. Sezona totiž končí a bylo nutné ji završit okázalou jízdou, která započala v Lipníku nad Bečvou.

Ústí poprvé padlo, ve Frýdlantu je potopil dalekonosný projektil

První porážku v sezoně připravil fotbalistům Ústí Frýdlant nad Ostravicí. Ten tak potvrdil vzrůstající formu a ukončil divizní nadvládu nováčka z Hranicka. Sokol po nedělní prohře 0:1 klesl na čtvrté místo tabulky.

Vrchol krize. Hranice doma padly i s nováčkem z Bohumína

Popáté v řadě bez bodu, od změny na trenérském postu jde o třetí porážku, navíc po druhé za sebou na domácím hřišti. Situace fotbalového oddílu SK Hranice začíná být kritická.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení