Na skutečnost Deník upozorňoval již začátkem září. Občané postižených obcí tehdy doufali, že pravidelná roční změna jízdních řádů jim po několika letech nesnází přinese jeden dopolední vlak navíc. Marně. V neděli jede například ze zmíněných Hustopečí nad Bečvou spoj do Hranic před osmou hodinou ráno, další až hodinu po poledni.

O zavedení dopoledního spoje usiluje například Jiří Zajíček z Černotína. Podle něj by lidé mohli v Hranicích využít přípojné vlaky do Brna, Přerova, Ostravy, Vídně i Prahy.

„Byla by to ideální přípojná vazba," vyjádřil se pan Zajíček. Ten dokonce Českým drahám navrhnul, aby na trať vyslaly pouze motorový vlak, který jinak od 7 do 15 hodin stojí bez užitku ve Vsetíně.

Vyjádření Českých drah

„V požadovaný čas není k dispozici žádná jednotka. Došlo totiž ke změně oběhů vozidel. Na dané trase objednává osobní vlaky Zlínský kraj po projednání s krajem Olomouckým. Postupuje se v zájmu co nejvyšší efektivity. Z tohoto důvodu nezůstávají stát ve stanicích volné pantografové jednotky nebo motorové vozy," informovala tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V Hranicích na nádraží ovšem o víkendu po celý den zůstává odstavený vlak, který se často stává terčem sprejerů. Údaje o tom, o jakou finanční částku na vypravení jednoho dopoledního víkendového vlaku navíc by se mělo jednat, odmítla Šubová s ohledem na data obchodního charakteru sdělovat. Ani město Hranice situaci doposud nijak neřešilo.

„V posledních třech letech neevidujeme žádnou připomínku nebo stížnost od občanů na uvedený jízdní řád. Proto jsme s Českými drahami nejednali," sdělil tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský.

„Prozatím jsme neuspěli," zhodnotil současnou situaci nespokojený černotínský občan, čímž zároveň nastínil, že o dopolední spoj navíc hodlá i nadále bojovat.