Třeba ti, kteří žádají variantu s největší baterií, ale pohonem pouze zadních kol, která se dříve označovala Enyaq 80, získají nyní auto s číslem 85 na zádi a výkon o bezmála 82 koňských sil větší. Řidič tak třeba při předjíždění bude moci využít potenciál až 286 koní.

Na designové prvky nových verzí i prostředí, v nichž probíhaly testovací jízdy, se můžete podívat do fotogalerie

O desítky těchto jednotek se zvýšily výkony také ostatních nabízených variant s touto variantou vysokonapěťové baterie. Třeba u RS je pak výkon nově již úctyhodných 340 koní. Točivý moment pak u Enyaqu RS vzrostl doonce o 235 Newtonmetrů na výsledných 545 Nm.

Jízdní záběry Enyaqů modelového roku 2024 uvidíte na následujícím videu

Zdroj: Youtube

Hodnota zrychlení sportovní verze se zkrátila o celou sekundu a z nuly na sto se tak posádka uvnitř dostane už za 5,5 sekundy.

Celá rodina elektromobilů Škody tak, jak má vypadat v roce 2026
Počet modelů Škody se významně zvýší. První nové auto bude Elroq

Vše je zásluhou zcela nového elektromotoru montovaného k zadní nápravě škodováckého elektromobilu.

Enyaq RS jsem zatím v Rakousku, kde se konala mezinárodní jízdní prezentace, neměl možnost vyzkoušet. Učiním tak až při testování v domácích podmínkách. Zkoušel jsem verzi Enyaq SUV 85 a 85X. I ty už zvládají maximální rychlost 180 kilometrů v hodině, zatímco dříve to bývalo jen 160. Povolení rozjet se na 180 měla pouze „eresa“.

Ovšem, není to jediná výhoda nastávající modernizace pro modelový rok 2024. Současně se zvedla také hodnota dojezdu. Největší  (580 kilometrů v režimu WLTP) má Enyaq 85 s karosérií kupé verze s hranatější zádí pak o deset kilometrů méně.

Logickou úpravou, která také nastala při této modernizaci, je ubrání písmenek I a V (IV) z pátých dveří. Enyaq je prostě Enyaq, stejně mu EnyaQ IV říkal jen málokdo.

U nabíječek se zdržíte méně

A do třetice - Enyaqy se teď také budou rychleji nabíjet. Při optimálních podmínkách lze u stojanů se stejnosměrným proudem nabíjet výkonem až 175 kW. Zkracovat dobu nabíjení umožňuje také funkce předehřevu, která se aktivuje buď automaticky po nastavení trasy k nabíjecí stanici nebo ji lze aktivovat ručně.

Komu nestačily po stránce vzhledu i výbavy v současnosti nabízené výbavové stupně, ten může nyní sáhnout po variantě Laurin&Klement. Má speciální zdobné prvky na předním i zadním nárazníku, dostal také speciální design kol a boční prahy lakované v barvě karosérie. Uvnitř pak jsou součástí výbavy také ventilované sedačky.

Oba vozy jsme prověřili na stejné trase severozápadně od hlavního města
Vodíkový Hyundai a elektrická Škoda na shodné trase. Více bodů získalo Nexo

Ti, kdož stále nebyli spokojeni s multimediálními systémy ve vozech Škoda, budou mít v Enyaqu modelového roku 2024 o něco méně důvodů ke stižnostem. Lze si také přizpůsobit virtuální tlačítka podle osobních preferencí, mapa navigace se zobrazuje na větší ploše a na všechny příkazy displej díky většímu výpočetnímu výkonu reaguje rychleji.

Test v drsných podmínkách

Auto (ve výše zmíněných verzích) jsem zkoušel v opravdu drsných zimních podmínkách na silnicích mezi německým Mnichovem a rakouským zimním střediskem Zell am See. Při cestě tam s variantou s pohonem všech kol jsem na palubním počítači zaznamenal průměrnou spotřebu 27 kWh, což odpovídá reálnému zimnímu dojezdu (zhruba dvě pětiny trasy vedly po dálnici, zbytek po silnicích prvních tříd) přibližně 300 kilometrů.

Zpět jsem jel pouze s pohonem zadních kol a spotřeba i díky tomu klesla o 4 kWh. V tomto případě bych tedy mohl bez nabíjení pokořit vždálenost cca 340 kilometrů.

Dojezd samozřejmě kromě zimy a tempa jízdy snižovala i prakticky maximální výbava přidávající na hmotnosti a podstatně větší kola než jsou ty, s nimiž se měří dojezd v laboratořích během homologačního procesu.