Ne ve všech případech se však jednalo o řidiče či spolujezdce motorových vozidel. Na cestách byli letos usmrceni i dva cyklisté a jeden chodec. „Je to hrozivé, ale od ledna do června zemřelo na silnicích v přerovském regionu o pět lidí víc než za loňský půlrok,“ potvrdil Pavel Chlápek z Dopravního inspektorátu (DI) Policie ČR v Přerově.

Podle něho se ve statistice dopravních nehod se smrtelným zraněním opakují dvě místa, a to křižovatka zvaná Horecko u Lipníku nad Bečvou a obchvat Horní Moštěnice. „Přijali jsme však některá opatření, která mají vést ke snížení nehodovosti v těchto místech.

Na zmiňované křižovatce i obchvatu například častěji měříme rychlost řidičů,“ upřesnil dopravní policista. Podle něho za letošní smrtelné nehody může ve většině případů nesprávný způsob jízdy řidičů či požití alkoholu. První případ úmrtí na silnici v letošním roce si přerovští policisté zapsali hned v lednu.

 

„To však zemřelý nebyl v roli řidiče ani spolujezdce, nýbrž chodce,“ připomněl Pavel Chlápek. Podle dopravních policistů se na silnicích ukazuje, že bodový systém zavedený v loňském roce už řidičům už tolik nenahání strach. „Jde vidět, že šoférům otrnulo. Zpočátku všichni jezdili naprosto ukázkově, po čase se však všechno vrátilo do starých kolejích,“ hodnotí situaci na cestách také profesionální řidič Kamil Kojecký z Přerova.

Celková bilance uplynulého půlroku by možná nemusela být tak hrozivá, kdyby řidiči a spolujezdci používali při jízdě bezpečnostní pásy. „Je pravděpodobné, že například při tragické nehodě, která se stala letos v dubnu na obchvatu Horní Moštěnice, dva spolujezdci, kteří na místě podlehli svým zraněním, nepoužili bezpečnostní pásy,“ vzpomněl Pavel Chlápek.

 

„Ve statistice smrtelných nehod figuruje křižovatka u Lipníku a obchvat u Horní Moštěnice.“ Pavel Chlápek, dopravní policie.