„Cvičit s technikou používanou v místě nasazení je zásadní,“ říká velitel úkolového uskupení kapitán Tomáš Křížek. „Využití vozidel LOV IVECO pro přípravu již v této fázi přípravy nám dává možnost podrobně se seznámit s technikou, kterou 71. mechanizovaný prapor nemá ve své výzbroji a kvalitně se tak připravit na budoucí nasazení.“

Lehká obrněná vozidla IVECO pro přípravu jednotky si prapor vypůjčil od ostatních součástí Armády ČR. Řidiči a střelci operátoři museli projít školením na tento specifický druh techniky a právě polní výcvik byl ideální příležitostí, aby se s nimi sžili.

Také proto bylo důležitou součástí cvičení řízení těchto vozidel v pochodovém proudu za dodržování stanovených pravidel a bezpečnostních opatření, aby řidiči zdokonalili své dovednosti a návyky při ovládání tohoto vozidla.

6. úkolové uskupení AČR MALI, postavené na bázi 71. mechanizovaného praporu „Sibiřského“ vyrazí do Afriky na počátku listopadu.6. úkolové uskupení AČR MALI, postavené na bázi 71. mechanizovaného praporu „Sibiřského“ vyrazí do Afriky na počátku listopadu.Zdroj: Radek Hampl

Kontrola sladěnosti měla za cíl zjistit skutečný stav připravenosti vojáků především v oblastech spojovací, taktické a zdravotní přípravy a v neposlední řadě také prověřit zvládnutí základní bojových drilů.

Příprava jednotky vyvrcholila bojovými střelbami, které měly za úkol prověřit příslušníky skupin při eskortě zájmové osoby, což je jeden z předpokládaných úkolů v místě nasazení.

„Při bojových střelbách se vojáci s chráněnou osobou museli přesunout na stanovené místo, následně prokázat znalost činnosti při opuštění vozidla a zabezpečení zájmového prostoru i objektu. Při bojových střelbách chceme pokaždé prověřit plnění bojových úkolů za podmínek, které se co nejvíce přibližují skutečným podmínkám vedení vojenských operací v místě nasazení, což se nám povedlo,“ dodává kapitán Křížek.

Radek Hampl