Inspirací pro pražské plánovače je newyorská High Line nebo pařížská promenáda Plantée, které vznikly rovněž na bývalých železničních stavbách. Strašnická trať se má změnit „v zelenou bezmotorovou spojnicí Vršovic a Strašnic“. Sloužit bude k rekreaci, dopravě i sportu.

Pražská Technická správa komunikací (TSK) aktuálně připravuje záměr projektu. Na návrhu podoby promenády spolupracuje ateliér krajinářské architektury terra florida, který letos zvítězil v soutěži na podobu budoucího Památníku holocaustu Romů a Sintů v Letech.

Stavba zastávky Praha–Zahradní Město.
VIDEO: Stavba hostivařského čtyřkolejného koridoru je ve dvou třetinách

Nové korzo má přitom podle IPR zachovat „paměť místa pro další generace“. Bude proto zachována řada železničních prvků, například osvětlovací věže, lávka u zastávky Praha-Strašnice nebo kamenný podchod. „Stejně tak budou využity staré fragmenty kolejiště, pražců nebo typických nádražních návěstidel,“ píše institut.

V první etapě vznikne hlavní úsek promenády o délce přes čtyři kilometry. Stavba by podle plánu měla začít v roce 2021, investiční náklady se odhadují na maximálně 200 milionů korun.

Zatěžovací zkouška nového železničního mostu přes Průběžnou ulici.
Nový most přes Průběžnou prošel zatěžovací zkouškou. Už má i eskalátor