„Podařilo se nám přesvědčit finálního zákazníka o kvalitě českých výrobků, ale také o schopnosti navrhnout, vyvinout a vyrobit nové řešení odpružení vozů na míru,“ pochvaluje si Petr Vaněk, ředitel společnosti HŽP.

Otevřou se železárnám světové trhy?

„Uspět na indickém trhu s jeho specifiky není snadné. Klíčem k úspěchu je najít spolehlivého místního partnera, což se nám podařilo ve spojení s HHT. To zakázku odstartovalo.“

Nové řešení v rekordním čase

Tendr vypsala společnost BEML, jedna z největších výrobců železničních a jiných vozů v Indii. Jednalo se o šroubové pružiny pro pětset čtyři nových vozů metra pro tři linky v Bombaji.

Jednání poté zkomplikovala pandemie nového typu koronaviru. Nicméně ve třetím kole tendru se týmu HŽP podařilo navrhnout zcela nové řešení pružin včetně požadovaných výpočtů, dokladů technické způsobilosti a v rekordním čase vyrobených a otestovaných vzorků.

Prostějovský podnik, který je dceřinou firmou Třineckých železáren vyrábí podvozkové pružiny pro železniční a automobilový průmysl tvářením za tepla. Hlavními produkty jsou pružiny šroubové, listové a parabolické. Více než osmdesát procent produkce putuje na export zejména do zemí Evropské unie. Mezi největší odběratele patří globální společnosti jako Scania, DAF, Iveco, Alstom nebo Tatravagonka. Firma zaměstnává přibližně dvě stě osmdesát lidí především z regionu Prostějovska.