Na skladě mají k dispozici 2 600 tun posypové soli, v Řehlovicích je připraveno 7 sypačů a v Petrovicích 4. Mají i rezervu pro případ poruchy vozidla při plném vytížení.

„Dispečeři zimní údržby hlídají aktuální předpověď počasí, sledují kamery umístěné na trase, mají také údaje o síle a směru větru, stavu vozovky. Na základě těchto informací reagují, provádějí například preventivní posypy před samotným spadem sněhu nebo vzniku náledí, čímž dochází k zásadnímu omezení rizika námrazy a ke zmírnění následků případného spadu sněhu,“ říká vedoucí střediska v Řehlovicích Jakub Horák.

Jedním z úseků, kde by mohla být povolená rychlost 150 kilometrů v hodině, je úsek mezi Brnem a Slovenskem.
Stopadesátka na dálnici. Na některých úsecích by mohlo dojít k zvýšení rychlosti

Podle něj je nejhorší situace při skutečně silném sněžení. V takové situaci jsou i připravené pluhy na přírodu krátký. „Zejména v horských partiích se někdy i proplužená a chemicky ošetřená vozovka tzv. zavírá téměř ihned po průjezdu sypače a jednoduše není možné udržet vozovku vždy „černou“,“ dodává Horák.