„Pane primátore, prosím vás, je to ve vaší moc. Když to áčko bude jezdit jednou za třicet minut, budou vám všichni vaši voliči vděční,“ pronesla na zastupitelstvu Hana Junková, která se kvůli svému zdravotnímu stavu a vysokému věku, už špatně dostává z jedné strany města na druhou.

Linka A, kterou paní Junková nejvíce využívá, jezdí po velké přeměně MHD jen jednou za hodinu a tak se seniorka velmi těžko dostává k lékaři nebo na další místa. „Je to vražedné, znemožnili cestu lidí z Mírového náměstí k lékaři, do spořitelny nebo na nádraží. Pro staré lidi je přestupování na jiné linky složité, autobusy navíc na sebe nenavazují,“ dodala seniorka.

Podle primátora Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho ke změně v hromadné dopravě došlo kvůli studii, která říká, že MHD v Mladé Boleslavi lidé nevyužívali, protože linky byly velmi dlouhé. „To znamená například, že při cestě ze Severního sídliště na Jižní část města trvala jízda asi hodinu a čtvrt. Takže byly zřízeny rychlolinky, jezdí po půl hodině a jsou doplněné delšími linkami,“ vysvětlil primátor s tím, že takto dostávají příležitost obě skupiny lidí. Tedy ta, která potřebuje jet rychle, i ta, která potřebuje využít pomalejší linku, jež zastavuje na všech důležitých zastávkách. Drobné úpravy do budoucna nevylučuje.

Primátor dále připomněl, že senioři mají i další možnost dopravy. „Bylo zavedeno Senior taxi, aby doplňovalo MHD,“ podotkl primátor. Taxíky by seniorům doporučil také první náměstek primátora Jiří Bouška. „Pokud chcete do lékařského zařízení, tak je tady služba senior taxi, která vás za 20 korun odveze,“ vypíchl Bouška.

To se ale penzistům příliš nezamlouvá. „Nechápu, proč bych měla platit 20 korun za jednu jízdu taxíkem, celý život jsem platila autobus a teď už ho mám zadarmo,“ posteskla si Hana Junková s tím, že taxi je navíc potřeba objednat alespoň dva dny předem, takže pokud člověk přesně neví, jak dlouho bude trvat třeba lékařské vyšetření, má se zpáteční cestou problém. Zmíněnou službu navíc mohou využívat pouze senioři, ostatní obyvatelé města, kteří nejsou motorizovaní, nebo nevlastní kolo, mají smůlu a zůstávají odkázání na autobusy.

Negativní ohlasy i spokojení cestující

Také ředitel Dopravního podniku Marek Džuvarovský přiznává, že i jemu chodí na změny negativní ohlasy. Nezůstává ale jen u nich. Přicházejí také spokojené recenze, které chválí rychlejší přepravu nebo lepší dopravní obslužnost příměstských částí.

„Nejzásadnější teď bude zvládnout školy. Máme školní spoje, které v září startují, jinak si myslím, že je doprava dostatečná,“ popsal Džuvarovský s tím, že dopravní podnik bude reagovat na případné postřehy odboru dopravy tak, aby se děti se začátkem školního roku včas a pohodlně dostávaly do školních lavic.