Do češtiny přeložené Poslední město má své návštěvníky přimět k zamyšlení nad tím, jak by mohla naše obydlená území vypadat v daleké budoucnosti.

„Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o metropoli plnou lidí, ale po chvíli vyplyne na povrch její pustota a opuštěnost,“ charakterizoval vystavenou kompozici při slavnostní vernisáži kurátor výstavy Jaroslav Koléšek.

Německá výtvarnice se v teplických jeskyních vyjádřila prostřednictvím plastů. Kelímky, vršky, umělohmotné odlitky, to vše použila k výrobě obytných domů, stadionů, parků i nejrůznějších pouličních prvků.

Autorka je pro umocnění noční atmosféry nasvítila neonovými světly. „Fascinuje mě, jak dokázala změnit lidské měřítko. Běžný jeskynní útvar se díky ní najednou stává skálou nebo kopcem, na němž leží město,“ poukázal Koléšek a rovněž zdůraznil kontrast mezi přírodním výstavním prostředím a umělým výtvarným materiálem.

Anke Binnewerg žije v Drážďanech, kde pracuje jako kurátorka galerie Kunst Bahnhof. „Je to výstavní prostor, který vznikl ze starého nádraží,“ vysvětlil jeho nezvyklý název Koléšek. Před pěti lety tam vystavoval svá díla také.

„A teď to mohu Anke konečně vrátit,“ usmíval se na úterní vernisáži. Binnewerg je první zahraniční výtvarnicí, která vystavuje v teplických jeskyních. Rok před ní tam pod názvem Sochy, objekty a sklo představil svá výtvarná díla právě Jaroslav Koléšek.

Výstava zde bude k vidění do 30. září.