Jako první na místo dorazily jednotky profesionálních a dobrovolných hasičů z Hranic. Následovala nutná bezpečnostní opatření a vytýčení nebezpečné zóny. „Kolejové, cisternové vozidlo se nacházelo v dostatečné vzdálenosti od nádraží, proto nebylo třeba provést evakuaci osob," sdělil dále Hošák.

Po nasazení ochranných chemických oděvů se vydali hasiči na podrobnější průzkum a našli důvod úniku nebezpečné látky typu oxidu uhličitého do ovzduší. Naštěstí se jednalo jen o menší únik této látky kvůli závadě na redukčním ventilu a jeho zaseknutí. V této situaci se osvědčil přetlakový ventil, který zamezil přetlaku v cisterně tím, že v krátkých intervalech z ní vypouštěl látku.

Hasiči dále provedli nutná opatření, kontrolu možného poklesu látky do kanálů či jiných podzemních prostor, protože látka se drží při zemi, v blízkosti stojící cisterny.

„Za přítomnosti dalších profesionálních jednotek z Přerova a za pomoci kolegů z dráhy, kteří si řízení zásahu aktuálně převzali, bylo kolejové vozidlo přestaveno mimo trakční vedení a pomocí vody z cisteren pokračuje rozmrazování zaseknutého redukčního ventilu," zmapoval situaci Zdeněk Hošák.