Muž, který bydlel v nedaleké ubytovně, šel zřejmě na procházku směrem do centra, a zkracoval si cestu přes koleje.

Strojvedoucí se sice snažil na poslední chvíli vlak ubrzdit, neštěstí už ale nezabránil.

„Vlakvedoucí ve snaze odvrátit tragédii použil rychlobrzdu i zvukový signál, vzdálenost mezi nákladním vlakem a mužem byla ale příliš krátká, takže došlo k jeho kontaktu se soupravou. Muž po nárazu utrpěl velmi vážná zranění," uvedla přerovská policejní mluvčí Miluše Zajícová.

Lékaři zdravotnické záchranné služby se sice po příjezdu snažili muže oživit, jeho zranění byla ale tak rozsáhlá, že to byl předem prohraný boj.

„Utrpěl natolik vážná poranění hlavy, že mu nebylo pomoci a na místě zemřel," uvedl náměstek ředitele krajské záchranné služby Jan Weinberg.

Podle mluvčího Martina Drápala se stala nehoda v místě veřejnosti nepřístupném, a to na hlavní železniční trati, spojující Přerov s Ostravou.

K ochromení dopravy ale kvůli tragické události nedošlo, omezení trvala pouze hodinu.

„Provoz byl přerušen v jedné traťové koleji, kolem půl jedenácté dopoledne už vlaky začaly normálně jezdit," upřesnil.

Největší zpoždění, zhruba hodinu, nabral rychlík z Bohumína do Brna, u ostatních se pohybovalo kolem desíti minut.

Tragédie na železnici

Počet tragických úmrtí na železnici v loňském roce výrazně vzrostl.

„Usmrcených osob bylo v roce 2011 nejvíce v historii Drážní inspekce a počet závažných nehod stoupl ve srovnání s dlouhodobým průměrem o téměř tři sta procent," shrnul údaje za celou republiku Martin Drápal. V loňském roce podle něj došlo ke 284 střetům vlaku s člověkem, což je téměř od 9 procent více než v předchozím roce.

Na Přerovsku byl z tohoto pohledu nejtragičtější loňský říjen. Do kolejiště za obcí Bělotín vstoupil dvaapadesátiletý muž, kterého smetl projíždějící rychlík. Strojvedoucí už nedokázal střetu zabránit a muž na místě zemřel.

Sebevraždu na trati mezi Chropyní a Kojetínem spáchal v říjnu také pětapadesátiletý muž, který po sobě zanechal dopis na rozloučenou.