„Vlak z Paskova do Brna se skládal z elektrické lokomotivy a patnácti vozů, naložených prázdnými kontejnery. Nákladní souprava z Hulína do Přerova byla kratší a řazená z elektrické lokomotivy a třech vozů,“ přiblížil ředitel ústředního inspektorátu Drážní inspekce Michal Miklenda.
Po střetu vykolejil jeden vůz nákladního vlaku z Paskova do Brna a náraz odrazil vlak z Hulína do Přerova zpět o padesát metrů.
„Při nehodě nebyl nikdo vážně zraněný. Strojvedoucí vlaku z Hulína do Přerova měl pouze lehké oděrky a musel se podrobit lékařskému vyšetření,“ dodal Miklenda.
Dráhy vyčíslily celkovou škodu na více než milion korun.
„Škoda je zhruba 800 tisíc na drážních vozidlech a 250 tisíc na dráze. Poškozeny byly celkem tři výhybky,“ doplnil. Až do ranních hodin probíhaly na trati odklizovací práce a nyní je už trať průjezdná.
Jak doplnila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová, provoz ve směru na Břeclav byl ztížen jen na krátkou dobu.
Vlaky na Brno nejezdily až do rána
„Vlaky z Přerova do Brna ale nejezdily až do osmé hodiny ranní a cestující přepravovaly náhradní autobusy,“ řekla Šubová.
Příčinu srážky obou nákladních vlaků nyní zkoumá Drážní inspekce. Mluvčí společnosti ČD Cargo Zdeněk Větrovec proto v této fázi pouze odkázal až na závěrečnou zprávu inspektorů.
„Zatím jsme pouze v ranném stadiu šetření a ve hře je více variant. Nemáme ale poznatky o tom, že by došlo k technické závadě na trati. V úvahu tedy připadají všechny ostatní možnosti – systémová chyba, chyba lidského činitele a nebo vnější příčina,“ uvedl Michal Miklenda z Drážní inspekce.
Ten dodal, že byla u obou strojvedoucích provedena dechová zkouška, a ta skončila s negativním výsledkem. Drážní inspekce bude nyní analyzovat možné příčiny nehody a v případě, že by se nedobrala jednoznačného závěru, provede takzvaný ověřovací pokus.
Podle policie strojvůdce nerespektoval signál Stůj
Policie už má ale ve věci jasno. Podle mluvčí přerovské policie Miluše Zajícové se případ šetří pro ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení z nedbalosti.
„Šestatřicetiletý strojvedoucí lokomotivy, který jel z Paskova na Brno, je podezřelý z tohoto trestného činu trestného činu a hrozí mu odnětí svobody až na šest měsíců a nebo peněžitý trest,“ řekla.
Podle policie totiž strojvedoucí nerespektoval signál Stůj na odjezdovém návěstidle.