Je náročné ovládat vůz formule s výkonem 280 koní, když jste zvyklí jen na motokáru s výkonem 40 koní, ale ambiciózní tovární jezdec týmu Maranello vždy snil o tom, že se stane dalším českým pilotem Formule 1 po Tomáši Engem.

„Mezinárodní formule Master se stala dokonalým cvičištěm pro GP2 nebo Světovou sérii Renault,” říká Tomáš, „a tak jsme se rozhodli začít v italském národním mistrovství a nasbírat nějaké zkušenosti pro můj debut v mezinárodním seriálu v roce 2009. Můj učňovský program v závodech motokár však není ještě dokončen, a proto budu dělat všechno pro to, abych se svým týmem Maranello dosáhl dobrých výsledků v kategorii KF1.”

„Tomáš nás zaujal v průběhu zimních zkoušek” sdělil Renato Melchioretto, vedoucí týmu ADM Motorsport, člověk s dlouhou a úspěšnou historií v motoristickém sportu, včetně deseti let s Alfou Romeo ve Formuli 1.

„Jeho jízdní styl je velmi čistý, což je dobré pro tento druh auta, a on je velmi ctižádostivý a chce dosáhnout svých cílů v závodění. Myslím, že bude výrazným posílením týmu a po učňovském roce v Itálii by měl být připraven pro IFM, ze kterého se ve krátkém čase stal velmi soutěživý seriál,” dodal.

Tým ADM Motorsport vyhrál několik mezinárodních mistrovství včetně dvou titulů ve Formuli 3000, poslední z nich zajistil Rakušan Norbert Siedler, jehož manažer Edi Nikolic podepsal manažerskou smlouvu také s Tomášem: „Myslím, že má talent a správnou mentalitu. Ale jsme si vědomi, že zbývá ještě mnoho těžké práce na závodní dráze i mimoni.”

Vítěz italské formule Master získá test GP2 ve stáji Trident, druhý v pořadí bude testovat v týmu WTCC N. Technology.

A cenou, která doplňuje impozantní rozvrh testů Formule Master pro tento rok a která čeká na vítěze mezinárodního seriálu, je dokonce test v závodním týmu F1 Honda.

Závodní vůz N. Technology formule Master je vybaven elektrickou řadicí pákou a spojkovými pádly a je to monopost, který vzbudil vzrušení ve všech sektorech díky svému fascinujícímu stylu, lehké karoserii a výkonnému motoru Honda K20A.

Tomáš Odstrčil