Na trati v Magione dosud nikdy netestoval, a tak šel do neznámého prostředí. Již ve druhém tréninku se však dokázal dobře aklimatizovat a do meřáku šel s vědomím šance na dobré postavení na startu.

V první etapě měřeného tréninku měl třetí nejlepší čas, ale ve druhém vyjetí dělal chyby a již nezrychlil a propadl se na šesté místo. Což i tak bylo zlepšení oproti prvnímu závodu ve Vallelunga.

V prvním závodě Tomášovi řady bohužel pilot z přední pozice špatně odstartoval, respektive neodstartoval vůbec. Celá lajna zůstala stát a byla přestartována vedlejší řadou.

Po startu šel Tomáš rychle kupředu a během prvního kola se dotáhl až na čtvrtého Provenzana a při nájezdu do druhého kola nasadil k předjetí. Bohužel, ale přehnal svoji agresivitu a neudržel kontrolu nad svým autem.

Těžce havaroval, naštěstí to odnesly jen mechanické části auta a nejspíš i Tomášova psychiku. Zdravotně byl naprosto v pořádku. Mechanikům trvala oprava a výměna poškozených částí celých pět hodin a tým tak stihl start druhého závodu.

Do druhého závodu Tomáš nastoupil s velkým respektem a v autě se necítil po nepříjemné kolizi zcela ve své kůži, a tak jel velmi konzervativně. Měl štěstí, že cela řada jezdců nedojela a ke konci závodu měl pneumatiky ve velmi dobrém stavu, a tak začal ostatní dotahovat.

Nakonec dojel na pátém místě. Celkově si v šampionátu Tomáš drží pátou pozici, což je určitě velmi dobrý výsledek. Vzhledem k tomu, že se v týmu ADM Motorsport jednoznačně prosadil, měl po závodě potvrzeno, že bude startovat v portugalském Estorilu ve čtvrtém závodě evropské série Formule Masters.

V neděli se, ale bohužel stala tragédie, která vše změnila. Týmu se při zpáteční cestě vzňal přepravní návěs a v něm shořeli dvě formule, spousta pneumatik, náhradních dílů a de facto polovina závodního zázemí týmu.

V Estorilu je tedy ohrožen start celého týmu ADM Motorsport! Příjemným faktorem bylo alespoň to, že Tomáše dostal dvě nabídky, aby nastoupil do závodu v Portugalsku v jiných barvách, samozřejmě se souhlasem vedení ADM Motosport a se souhlasem Tomášova managera pana Nikolice.

Jasno bude až těsně před závodem. Je pravděpodobné, že Tomáš bude mít roli týmové dvojky, hned za Norbertem Seidlerem. Perličkou je, že Tomáš se do Estorilu vydal netradičně po moři na plachetnici.

Z francouzského La Rochelle přes Biskajský záliv, severní španělské pobřeží v Atlantiku až do Lisabonu, kde je i dráha v Estorilu. Plavba k cíli čítá více než tisíc námořních mil.

(mj)