Prvně jmenovaný, vedoucí muž šampionátu, měl před závodem jen jednobodový náskok před Ondřejem Musilem a svůj osud měl naštěstí ve svých rukou. Prokázal, že je zkušeným závodníkem a vítězstvím ve Francii přidal k republikovému titulu i premiérový titul mistra Evropy!

Petr Švestka měl v posledním závodu obrovské problémy s autem a nakonec z toho bylo až třinácté místo a celková čtvrtá pozice v Evropě.

Mistr Evropy

Hanák jel bezproblémový závod. Neměl žádnou kolizi se soupeři a auto šlapalo, jak mělo. V rozjížďkách se nepotkal s Musilem, ale podle časů byl jasně rychlejší. Dojel dvakrát první a jednou druhý a na start finále šel z poleposition.

Uklidňující fakt byl ten, že Ondřej startoval až z druhé řady, ale Ladislav měl přeci jen obavy: „Měl jsem strach z Freischladta, protože v rozjížďkách jezdil celkem pomalu, a kdyby se po startu dostal přede mě, mohl by mě hodně brzdit.“

To se naštěstí nestalo a v úvodní zatáčce byl první Hanák, který chtěl rychle všem ujet. Za jeho zády sváděli dlouho tuhý boj Musil s Josefem Martym. Ondřej se nechtěl jen tak bez boje vzdát a několikrát si se Švýcarem prohodil pozici.

Při jednom z manévrů si však poškodil auto a musel ze závodu nedobrovolně odstoupit. Hanák zatím kroužil na první pozici a už jen odpočítával kola, která ho dělila od zisku premiérového evropského primátu.

„Celý šampionát byl těžší, než jsem čekal. Měli jsme vynikající vstup do sezony a doufal jsem, že bude vše bez problémů. Druhá polovina ale byla hodně smolná a náskok se zmenšil na minimum. Bylo to psychicky, fyzicky i finančně hodně náročné, ale zvládli jsme to,“ řekl Ladislav Hanák, který si s předstihem zajistil titul mistra republiky a ve Francii dovršil veleúspěšnou sezonu, podtrženou evropským titulem.

Problémy s autem

Petr Švestka měl ve Francii neskutečné problémy s autem. V první rozjížďce mu v posledním kole odešlo ložisko v předním kole a dojel šestý. Do druhé startoval z třetí řady. Rychle se však prokousal dopředu na čtvrtou a posléze i třetí pozici. Avšak v předposledním kole mu praskla přední poloosa a skončil opět až šestý.

Do závěrečné jízdy nastupoval s tím, že musí zvítězit, aby se alespoň probojoval do béčkového finále. Startoval ale opět z třetí řady. V úvodní zatáčce byl však druhý a závěrečnou rozjížďku nakonec vyhrál.

Do B-finále Švestka odstartoval z druhé řady, vyhnul se kolizi a byl třetí. „Chtěl jsem zkusit zabojovat o druhé místo a postoupit do finále, ale praskla mi kardenová hřídel, která pohání přední náhon, a bylo po nadějích,“ konstatoval Švestka, který zažil jeden z nejsmolnějších závodů. Celkově z toho byla třináctá příčka a konečné čtvrté místo v autocrossové Evropě.

I v divizi 3 do 4000 ccm se také až v posledním závodu rozhodovalo o mistru Evropy. Nejblíže k němu měl Petr Bartoš. Ten však ve finále hned po startu nepochopitelně sestřelil svého konkurenta v boji o titul Bernda Stubbeho a závod byl přerušen.

Bartoš měl auto v dezolátním stavu a do opakovaného finále již nezasáhl. Němec dostal pět minut na opravu svého stroje. Zvládl se postavit na start opakované jízdy a závod dokončil na sedmé příčce. Hned po finále však podal protest a český reprezentant byl odsunut až na poslední osmnáctou příčku. Podle posledních informací se ale vše bude řešit u „zeleného stolu“ v Paříži, takže ještě není známo, kdo je mistr Evropy.

 

Výsledky všech divizí

D3: 1. Jaroslav Hošek, 2. Jaromír Štětina, 3. Roman Keřka, 4. Boris Vaculík.

D3A: 1. LADISLAV HANÁK, 2. Josef Marty (CH), 3. Dennis Gerkens (D), 4. Vít Nosálek, 6. Ondřej Musil, 11. Tadeáš Staněk, 13. PETR ŠVESTKA.

D1: 1. Janis Bogdanovics (LV), 2. Nerius Naujokaitis (LT), 3. Sarunas Glikas (LT), 5. Jan Hovorka, 9. Ladislav Brožek.

Konečné pořadí ME

D3: 1. Petr Bartoš/Bernd Stubbe, 3. Jaroslav Hošek 128 bodů, 4. Jaromír Štětina 116 b., 6. Roman Kalvoda 84.

D3A: 1. LADISLAV HANÁK (17, 20, 20, 20, 15, 11 / 7, 11, 20, 8, 20) 151, 2. Ondřej Musil 142, 3. Christian Freischlad (D) 120, 4. PETR ŠVESTKA (3, 10, 17, 9, 10, 15 / 10, 13, 13, 20, 4) 117, 5. Jiří Svoboda 105.

D1: 1. Nerius Naujokaitis (LT) 148, 2. Alexandr Kvashnin (RUS) 134, 3. Tamas Karai (H) 120, 6. Ladislav Brožek 87.

FIA Autocross National Cup: 1. Česko 506, 2. Německo 380, 3. Rusko 246, 4. Litva 198, 5. Nizozemsko 180.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA

Moje HranickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika