Během sedmnácti dnů urazí Randýsek v sedle své Yamahy na trase Petrohrad – Peking 10 700 kilometrů.

To je nejdelší a navigačně obtížný závod Transorientale - Petrohrad – Peking, který proběhne od 12. do 28. června. Akce má letos svou premiéru, jedná se ale o obdobu Master Rally z Moskvy do Pekingu.

Tento sportovní podnik, který svými nároky na jezdce předčí i legendární „Dakar“, se v pouhých sedmnácti dnech přesune z ruského Petrohradu přes Kazachstán do vzdáleného čínského Pekingu. „Přistupuji k závodu s velkým respektem.

Přestože máme osvědčenou techniku, budeme v novém prostředí, v novém závodě a v kombinaci s šesti sty kilometry denně mě nic jiného než respekt nenapadá,“ vyznává se Dušan Randýsek.

Hranický jezdec sedlá Yamahu WR 450 France Faktory Kit a reprezentuje barvy týmu KM Racing. Kromě Randýska se z Čechů na náročnou trasu vydá také Josef Macháček na čtyřkolce Yamaha, Miroslav Zapletal (MAN) a Martin Macík (Liaz) v kategorii kamiónů.

„Čeká mě brzké ranní vstávání, a pak už jen „kousat“ kilometry. Dlouhé přejezdy budou velmi namáhavé a zrádné. Po dojetí následuje rychlý servis toho nejnutnějšího a spánek.

Konkurence bude veliká (např. mistr světa v enduru Katriňák), za úspěch bych považoval umístění do desáté příčky,“ uvedl Randýsek. Jedním ze základních předpokladů k úspěchu je perfektně znát svůj stroj.

Především v tomto závodě, kde přístup k asistenci je daleko. Veliké množství kilometrů znamená vlastně spotřebu dvou motorek. Jediná možnost větších oprav je ve dni volna.

Ten na jezdce ale čeká až v Číně, po absolvovaní sedmi tisíc kilometrů. Bude se preventivně měnit motor, přední tlumiče, řetězové sady a podobně. Snad se hranickému jezdci bude na Transorientale - Petrohrad – Peking dařit. V tak náročném podniku jistě nebude o nové zkušenosti nouze. Hned první den na závodníky čeká 833 kilometrů.