„Jsem spokojený se skutečností, že přesto, že jezdím jen mimo území České republiky, dostal jsem se do podvědomí českých novinářů a automobilových odborníků a zvítězil jsem v této prestižní anketě,“ řekl přerovský jezdec.

Zlatým volantem završil svůj sportovně i mediálně povedený rok 2007, kdy získal titul Nejlepší motokárista roku a byl vyhodnocen jako nejlepší český reprezentant.

Dále získal ocenění Sportovec Olomouckého kraje a tento týden také cenu Talent Olomouckého kraje.

Vítězství v anketě Zlatý volant udělalo radost i týmu Maranello a také novému managerovi Tomáše, panu Edi Nikolicovi z Rakouska. Výše uvedení, přesto že Tomáš jel v době vyhlášení závod v Itálii, zařídili, že se slavnostního vyhlášení mohl zúčastnit, a to tak, že mu zajistili privátní letadlo, kterým v šest večer po měřeném tréninku odletěl do Prahy.

V hotelu Hilton převzal ocenění a před půlnocí letěl zpět do italského Bergama. Reportáž ze Zlatého volantu se dokonce objevila i v mezinárodním kartingovém časopise Vroom, kde zejména společná fotka Tomáše s Českou miss Janou Doležalovou získala v Itálii odezvu.

Po dvou letech nebyl ve finále

Vlastní závod v Itálii se bohužel nevyvíjel tak úspěšně, spíše naopak. Ve volných trénincích byl Tomáš velmi rychlý, zejména na ojetých pneumatikách, což je pro tak náročný závod jako je Winter Cup dobré znamení.

Bohužel v měřeném tréninku zaváhal a byl celkově sedmnáctý, třetí ve skupině F, za mistrem světa Davidem Foré a vítězem světového poháru Belgičanem Ryalem. Ve vlastním závodě se mu vzbouřila technika.

Nejdříve nenastartoval do rozjížďky, následně mu praskla přední brzdová hadice a dojel bez brzd. Praskla mu také hadice chladícího systému a vytekla chladící kapalina, a tak i když dojel do cíle, byl vyloučen, protože nesplňoval minimální hmotnost.

Po těchto problémech startoval z posledního místa do semifinále. Dvě kola před cílem se propracoval na postupové sedmnácté místo, ale v posledním kole mu vypověděl službu motor a semifinále nedojel.

Poprvé po dvou letech nepostoupil do finále. Snad jedinou ozdobou závodu bylo, že poprvé v životě startoval se startovním číslem jedna.

„Věřím, že se mi v profesionální kategorii Karting Formule 1 bude dařit podstatně lépe a navážu na své dosavadní úspěchy. Jsme s Liborem Tomanem první dva piloti v historii českého motorsportu, kteří kdy do této prestižní kategorie nastoupili,“ dodal Pivoda. Další závod jej čeká začátkem března v Parmě, a to slavný Margutti Cup.

Tomáš a formule

Začíná se rýsovat i Tomášova budoucnost ve formulových závodech. Tým ADM Motorsport v International Formule Masters, nabídl Tomášovi dvouletý kontrakt, zajišťující mu jako nováčkovi postavení týmové jedničky v sezoně 2009.

Pro formulové závody také podepsal kontrakt s firmou OMP, která ho bude oblékat od hlavy až k patě, tedy od přilby, přes kombinézu až po obuv a také v oblečení pro volný čas.

Jde o hodně! Vítěz mezinárodní Formule Masters získá plnohodnotný třídenní test ve Formuli 1 u stáje Honda, druhý test Formule GP2, třetí test americké Formule Atlantik a čtvrtý test Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC).

Díky těmto bonusům, řada pilotů přehodnocuje svá angažmá a bude startovat ve Formuli Masters. Pokud ne letos, tak určitě v roce 2009.

Na přerovského pilota čekají perné dva roky, ale Tomáš umí pod vysokou psychickou a fyzickou zátěží pracovat, což potvrdil i při zdravotních a fyzických testech na známé klinice Formule Medicine Dr. Cekareliho v Itálii.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA

Moje HranickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika

Tomáš Odstrčil