„Je to naprosto přirozený postup. Jezdil jsem Dakar na motorce a už čtrnáctý rok nebudu v lednu doma. Buď to bylo v Africe, nebo v Argentině. Stal se z toho kromě sportovního výkonu životní styl," rozpovídal se Randýsek.

Na jihoamerickém Dakaru zažil v roce 2009 nepříjemný pád, o rok později se ale vrátil a nejtěžší rally světa dokázal dokončit. V roce 2012 přišla zajímavá nabídka od Arctic Cat, zkusit si pilotování jejich bugin kategorie SBS (Side by Side, sedadla vedle sebe, pozn. red.).Dušan Randýsek se chystá na svůj první Dakar na bugině Arctic Wild Cat

„Vzhledem k výkonnosti už si na tu motorku netroufám. Když přišla nová kategorie 
a Arctic Cat vyšel s novým modelem Wildcat, dlouho jsem se nerozmýšlel. Ten vývoj trval tři roky, než jsme byli schopni auto upravit na takový závod, jakým je Dakar. Je to sportovní a technická výzva, v naší kategorii je to hlavně boj techniky," přiblížil Dušan Randýsek výjimečnost lednového závodu a pokračoval: „Dakar je vrchol, Everest. Vždy jsem patřil k těm, kteří míří nahoru. Samozřejmě s určitou soudností. Je to hodně o cestování, poznávání krajů. Přitom člověk hodně poznává 
i sebe," poznamenal hranický jezdec, pro kterého je život 
v zahraničí a dálkové rally součástí jeho já.

Vždyť už v sedmnácti letech žil v Rakousku, za čtyři roky zamířil do Kanady, kde strávil dalších šest let.

„Tenhle životní styl nastartoval to, že žiji a podnikám několik měsíců v roce mimo republiku. Taky děti se snažím vychovat k tomu, aby cestovaly a učily se jazyky," prozradil čtyřiačtyřicetiletý motorista.

S Rostislavem Plným

Na dakarskou rally se vydá za necelé tři měsíce a ve svém voze nebude sám. Po jeho boku bude sedět další výborný jezdec Rostislav Plný, který pojede v roli navigátora a spolujezdce.Dušan Randýsek se chystá na svůj první Dakar na bugině Arctic Wild Cat.

„Rosťa mě přesvědčil o svých kvalitách. Přesto, že ta bugina musí vézt dalších sto kilo navíc, tak abychom dojeli a zajeli co nejlepší výsledek, je lepší jet ve dvou. Prostě jsem konečně objevil rychlého pilota a velmi kvalitního navigátora," pochvaluje si Randýsek, který dlouho chtěl závod odjet sám, kvality Plného ovšem nakonec jeho názor změnily.

Právě Rostislav Plný vystřídal Dušana Randýska na pozici českého mistra offroadmaratonů. Randýsek k českému triumfu v době testování svého vozu na Dakar přidal ještě titul vicemistra Evropy 
z roku 2014 a dvě prvenství 
v Intercontinental Rally z let 2014 a 2015. Tento závod je považován za jakýsi „poloviční Dakar". Stroj by tedy měl být připraven a také osazen k tomu, aby v Jižní Americe mohl jezdec z Hranic uspět.

„Chceme ukázat světu, že to Arctic Cat dokáže. Je to taková další meta. V celkovém pořadí automobilů nemůžeme mít ambice útočit ani na dvacítku nejrychlejších. My můžeme dobře zajet nějakou písčitou etapu. Dovedu si ale představit, že v naší kategorii bychom byli schopni dojet do třetího místa," přál si Randýsek.

Závodit bude v jedné ze čtyř automobilových kategorií – takzvané T3 Light do obsahu 1000. Asistenci mu bude dělat jeho bývalý tým KM Racing, kde se spojí se svým kolegou Josefem Macháčkem, který opět pojede v kategorii velkých aut.Dušan Randýsek se chystá na svůj první Dakar na bugině Arctic Wild Cat.

Dakarská enkláva na Moravě

Tentokrát pojede Dakar mnoho českých týmů, které budou pro ambiciózní projekt s lehkou buginou oporou. Rychlou asistenci, tedy kamion, který pojede za ním, má Randýsek domluvenou s jednou z českých osobností Dakaru Martinem Kolomým, za zády bude mít i kamion svého bratra Roberta. S vývojem mu pomáhali i přerovští odborníci řemesla Miroslav Zapletal 
z Offroadsportu či Ladislav Hanák, jehož aplikace používá i na svých autech.

„Čerpám z toho, že s těmito lidmi závodím už desítky let. Jsou tam velmi dobré vazby, dakarská enkláva na Moravě je velice silná. Cítím proto určitý druh hrdosti. Musím i poděkovat třeba Karlu Lopraisovi, který tohle vlastně nastartoval," vzkazuje na dálku Hraničan.

To, jak pro něj dakarské dobrodružství skončí, je zatím ve hvězdách. Vzhledem 
k nevyzpytatel­nosti techniky a obtížnosti rally je si toho dobře vědom i jezdec sám. „Dakar nezná slitování. Vypadne vám jeden šroubeček 
a nemusíte nastoupit další den na start. Tím pádem jedete domů a několikaleté snažení je vyhozeno do koše. Po těch letech, co ale všechny věci vyvíjíme, si troufám tvrdit, že teď je ta správná doba ukázat, že to funguje. Jsme připraveni na cokoliv," řekl na závěr.