Majitel školy Petr Flajšar se pro podnikání v tomto oboru rozhodl z jednoduchého důvodu: nelíbila se mu zkostnatělost některých českých škol.

„Se školským systémem mám bohaté zkušenosti. Jednak jsem vyrůstal v učitelské rodině, jednak jsem dlouhou dobu působil jako učitel tělesné výchovy,“ říká ředitel školy Petr Flajšar.

Soukromá střední odborná škola v Hranicích má již patnáctiletou tradici. „Ze začátku jsem cítil naprostou euforii, že něco takového je vůbec možné. Postupně jsem si uvědomoval, co by v této škole mělo být jinak,“ vzpomíná Flajšar.

Nevýhodou českých škol je podle Petra Flajšara zahlcování žáků fakty, která v budoucím praktickém životě nikdy nevyužijí. „Žáci pak nejsou dostatečně připraveni na vstup do zaměstnání, na poptávku na pracovním trhu. Kromě toho mi z hlediska ředitele školy na školském systému vadí přehršel administrativy,“ doplňuje Flajšar.

Nešvary českého školství se ředitel Flajšar snaží omezit tím, že svým studentům nabízí rozšíření jejich všeobecného vzdělání různými certifikáty, které jsou platné pro celou Evropskou unii.

„Navíc je naše škola majitelem atraktivního oboru správce informačních systémů, na který nikdo jiný v České republice nemá licenci,“ říká s hrdostí ředitel.

O tom, že se mu jeho práce daří, svědčí úspěšnost absolventů v přijímacím řízení na vysokých školách a zavedení programu celoživotního vzdělání. Do budoucna by rád celou školu zrekonstruoval a uvažuje také o zavedení akademie třetího věku, která by se postupně mohla rozvinout v univerzitu.

„O podnikání mohu mluvit pouze v tom smyslu, že práce ředitele je vlastně prací manažera. Ale kdyby mě ta práce nebavila, tak bych ji ani nemohl dělat,“ dodává na závěr s úsměvem Flajšar.