Naposledy vyjížděli hasiči zachraňovat Škodu 120 minulou neděli do Pavlovic u Přerova. Řidič byl v tomto případě pohotový a uhasil plameny ještě před příjezdem záchranářů.

Ve stejný den hořelo vozidlo na parkovišti u obchodního centra Globus v Olomouci. Požár Opelu Corsa v motorovém prostoru způsobil škodu za čtyřicet tisíc korun.

„Nejčastější příčinou těchto událostí bývá technická závada na elektroinstalaci, netěsnost palivové soupravy a bohužel i nedbalost řidičů,“ konstatovala mluvčí krajských hasičů Vladimíra Hacsiková.

Například na Olomoucku bývaly donedávna spíše výjimečné případy úmyslného zapálení. „V poslední době se nám však množí i tyto případy,“ podotkla Hacsiková.

To na Přerovsku si mluvčí zdejších policistů Michaela Sedláčková na podobný případ nevzpomíná. „V našem regionu je úmyslné zapálení auta velmi výjimečné,“ řekla Sedláčková.

Policisté však ke každému hořícímu vozu jezdí. „To pro případ, že by jej opravdu někdo zapálil. Pokud hasiči jednoznačně potvrdí, že šlo například o technickou závadu, případ si přebírají a řeší sami,“ vysvětlila mluvčí.

Pro všechny případy by však majitelé aut měli mít ve vozidle hasicí přístroj nebo alespoň hasicí sprej. „Při likvidaci malého požáru se dá použít i PET láhev s vodou, a někdy dokonce stačí i deka,“ poradila Hacsiková s tím, že u požáru od elektroinstalace někdy pomůže i odpojení akumulátoru.

V zimních měsících se občas vyskytují i případy, kdy řidiči na noc přikrývají motor dekou, ale ráno ji zapomenou vytáhnout a po kilometru se látka vznítí.

„Někdo se zase snaží ušetřit na nemrznoucí směsi do chladiče a při větších mrazech voda zamrzá. Lidé si pak berou na pomoc noviny, které pod vozidlem zapalují, a říkají si: snad ten led povolí. A požár je na světě,“ uzavřela s trochou nadsázky Hacsiková.