Část tvorby Marty Tomancové ovlivnila i její profese, když pracovala jako vedoucí dílny v Národním divadle v Praze.
„Jedná se výhradně o ženské figury zachycené v pohybu, konkrétně o figury taneční. Tyto kresby vznikaly jako součást divadelních kostýmů pro činohru, balet a operu,“ uvedl kurátor výstavy Miroslav Pesch, akademický malíř a odborný asistent v Grafických dílnách na Akademii výtvarného umění v Praze a zároveň pedagog v pražském výtvarném ateliéru Praga Prima, kde vznikaly i kresby Marty Tomancové.
Zajímavou skupinu kreseb výstavy tvoří ty, které vznikly v současnosti, například Pohled přes rameno či Arabská žena. Podle slov Miroslava Pesche vypovídají totiž o tom, jakým způsobem je možno chápat a vnímat ženu v současném umění.
„Všechna moje díla jsou převážně mojí fantazií, někde mne zaujme postoj nebo sklon hlavy, tak si to rychle načrtnu na papír a pak to s pomocí své fantazie nakreslím. Je to hledání a já hledám pořád,“ prozradila ke svému dílu Marta Tomancová, která v Hranicích prožila téměř 32 let.
„Vernisáž byla nádherná, byla jsem velmi překvapená, jak vřele mne Hranice přijaly, celé to bylo opravdu spontánní,“ dodala nadšeně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNEK:
Marta Tomancová kreslí pro radost sobě i druhým
PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA