„Oprava třetího nástupiště začala koncem minulého týdne demontáží historického zastřešení, které bude předáno k rekonstrukci. Nový perón bude vybavený navigačními a orientačními systémy pro osoby se zhoršenou pohyblivostí a orientací, tedy slepce a šeroslepé,“ popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Podle něj mají být práce dokončeny před letními prázdninami. „Čtvrté nástupiště je kompletně nové, do června se bude spravovat to třetí a do poloviny listopadu druhé. Jako poslední se začne v březnu roku 2013 měnit vzhled prvního nástupiště,“ konstatoval.

Nový podchod

Z části spravený je stávající podchod, vyroste ale i zcela nový, jenž propojí všechny peróny, a má ústit u příchodu k autobusovému stanovišti. „S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2013,“ přiblížil Pavel Halla.

Pro cestující znamená uzavření podchodu komplikace. Musejí totiž přecházet přes provizorní chodníček na kolejišti.

„Provizorní přecházení je jediným omezením. Navíc je tam pořád člověk, který to hlídá,“ ujistila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová, podle níž nedochází k většímu zpoždění vlaků, protože nové jízdní řády s modernizací železničního uzlu v Přerově počítaly.

Kritika od cestujících

Pasažéři, odkázáni na vlakové spoje, ale nový komfort cestování kritizují.

„Mám s Českými drahami problém dlouhodobě, takže už mě něco takového nemůže překvapit. Po vystoupení z vlaku jsem ale byla na vážkách, protože jsem nevěděla, jak se z nástupiště dostanu. Nakonec nás nasměrovali zaměstnanci drah přes koleje,“ popsalal jedna z cestujících Veronika Koláčková.

Negativní zkušenost má za sebou i Jaroslava Kotýnková, která cestovala vlakem z Kojetína do Přerova.

„Vydáte se do podchodu směrem ke druhému nástupišti, vyjdete po schodech nahoru a dojdete až na konec, kde můžete kvůli uzavření podchodu za asistence zaměstnance Českých drah přejít na čtvrté nástupiště. Ten vás ale nepustí, protože zrovna přijíždí rychlík,“ vylíčila svůj nedávný zážitek.

„Celý zástup cestujících, odhadem tak čtyřicet lidí, pak čeká, až může přejít. Než dojdou k vlaku, spatří jen koncová světla, protože výpravčí na druhé straně dal znamení k odjezdu. Ještě štěstí, že jel další vlak jen o něco později ze stejného nástupiště, takže jsme nemuseli absolvovat stejnou cestu opačným směrem,“ dodala.

Součástí obří investice za 4,1 miliardy korun v Přerově je rekonstrukce železničního svršku a spodku, trakčního vedení, zabezpečovacího zařízení a oprava čtyř mostních objektů. V současné době probíhá náročná rekonstrukce železničního mostu.