Nově jim může pomoci bezplatná mobilní aplikace Mamio. „Od začátku jsme chtěli vymyslet něco, co pomůže ženám. Přestože v týmu zatím děti nemáme, máme plno kamarádek, které se nám svěřovaly s tím, že se cítí během mateřství samy,“ uvedla Kavanová.

Zdroj: Youtube

Ona, její kolegyně i kolega proto mluvili se stovkami žen, jež jim osamělost v mateřství potvrdily. „Je to klíčový problém, který se týká více než osmdesáti procent maminek,“ zdůraznila psycholožka. Aplikace, která byla spuštěna v pondělí 27. února, se od jiných liší tím, že tam nesmějí muži. Matky se tam registrují pod svým jménem, pro ověření musí uvést telefonní číslo, přidat fotky a informaci o sobě.

Pro skloubení péče o malé děti a práce neexistují v Česku dobré podmínky
České ženy s rodičovstvím váhají. Pomoci by mohly kratší úvazky

Mamio má dvě funkce a funguje podobně jako Tinder, což je nejpopulárnější bezplatná seznamovací aplikace na světě. „Na naší aplikaci se mohou propojit maminky, které si sednou. Důležitá je vzdálenost, podobné zájmy, přístup k mateřství a věk dětí. Po propojení si uživatelky můžou napsat a vyrazit třeba ven s dětmi,“ nastínila Kavanová.

Mobilní aplikace MamioMobilní aplikace MamioZdroj: se svolením Mamio

Bezpečný prostor

Ambicí aplikace je též vytvářet bezpečný prostor, kde se mámy navzájem podporují. „Tomuto účelu slouží Otázka dne – uživatelky zde mohou sdílet odpovědi na intimní i úsměvné otázky týkající se jejich prožívání mateřství,“ přiblížila psycholožka.

Aplikace je nyní určena jen pro mobily Android. Během deseti dnů se zaregistrovalo už tři tisíce žen. Další asi dva tisíce čekají na verzi pro Iphone (tedy iOS), která vznikne v brzké budoucnosti. Příští rok se Mamio zřejmě rozšíří i do zahraničí.

Ohlasy jsou zatím pozitivní. „Je super, že někdo vymyslel takovou aplikaci. Já jako maminka na mateřské dovolené jsem poblíž sebe neměla nikoho a trochu jsem se utápěla ve stereotypu. Věřím, že aplikace pomůže spoustě maminkám,“ napsala jedna z uživatelek.

Zdeňka Bílková rozjela vlastní značku s dětským oblečením s názvem Máma v lese
Máma v lese. V srdci Krušných hor vznikla oděvní značka, výrobky rostou s dětmi

Novou možnost seznamování a sdílení zkušeností vítá i Tereza Kochová ze společnosti pro zdravé rodičovství Aperio. „Každá příležitost navázat nové kontakty stojí za to a může přinést víc pohody do života celé rodiny,“ ocenila.

I u ní v organizaci se totiž často setkávají s tím, že se ženy po porodu a s malými dětmi cítí izolované a osamělé. Vnitřní pohoda přitom podle ní závisí na tom, jak se člověk cítí být propojen s ostatními. „Náš instinkt pro přežití je vyhledávat společnost, protože hluboko uvnitř víme, že sami to nezvládneme,“ dodala Kochová.

Potřeby žen na rodičovské:
   - 4 z 5 maminek chtějí mít víc kamarádek
   - 89 procent maminek tvrdí, že jim pomáhá slyšet, co řeší a jak to mají ostatní mámy

Zdroj: https://www.mamio-app.com/