„Sami jsme byli zvědaví, jak k tomu občané Hranic přistoupí, jestli budou posílat podněty a jestli budou využívat spíše web, nebo telefon. V poslední době chodí připomínky zejména z těch inteligentních mobilů," uvedl tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.
Aplikace Dej tip umožňuje obyvatelům Hranic a místních částí města upozornit radnici i kompetentní pracovníky společnosti Ekoltes na nejrůznější nedostatky, kterých si na veřejných prostorách všimnou.
Mezi typické problémy patří například díry na silnici nebo chodníku, poškozené dopravní značky, nefunkční veřejné osvětlení, rozsypaný odpadkový koš nebo přeplněný kontejner na odpad.
Situací na hranických silnicích či kolem nich, které by si zasloužily nápravu, si často všímá také pan František z Hranic.
„Já sám ale chytrý telefon nemám a na ty problémy jsem si tady spíše už zvykl. Jestli se ale objevilo už osmdesát připomínek, tak to zrovna důvod k radosti není," zmínil druhý pohled na věc.
Obavy ze zbytečné investice kvůli potřebě chytrého telefonu se však nevyplnily. Například posledních deset tipů, které město do minulého týdne obdrželo, bylo odesláno právě z inteligentních mobilů.
„Občan se tak k různým závadám dostane dříve než město nebo Ekoltes.Výhodou je fakt, že zatímco po příchodu domů může na problém snadno zapomenout, prostřednictvím mobilu na něj upozorní okamžitě," dodal mluvčí.
Apely obyvatel na zlepšení neutěšeného stavu se zobrazují i na webu města. Z celkových 81 podnětů spadá do kategorie „Vyřešeno" 60.
Zbývající jsou stále v kategorii „V řešení".
„Dosavadní průběh aplikace splnil naše očekávání. Ohlasy máme, tipy chodí a celkem se je daří i řešit. Samozřejmě nejde všechny nedostatky odstranit hned. Některé zákroky se mohou dělat třeba jen v době vegetačního klidu," uzavřel mluvčí Petr Bakovský.