„V úterý rada města schválila variantu revitalizace s finančními náklady nájemce, se kterým by byla sepsána nájemní smlouva na dobu určitou. Délka této smlouvy by se pak odvíjela od výše profinancovaných prostředků," konkretizovala verdikt rady místostarostka Hranic Pavla Tvrdoňová (Změna pro Hranice).

Takto tedy bude znít doporučení městské rady hranickým zastupitelům.

Teprve ti následně mohou dát zvolenému postupu potvrzující razítko, stejně tak se ale mohou přiklonit pro jinou variantu.

Co na to současný nájemce?

Akciová společnost ČSAD Ostrava, coby současný nájemce a provozovatel areálu, se o čerstvém doporučení rady dozvěděla právě od Přerovského a hranického deníku.

„Zatím o tom nic nevím," podotkl krátce za podnik k úternímu doporučení rady města Milan Satke.

Ten již dříve připustil, že společnosti ČSAD Ostrava není neutěšená situace hranického terminálu lhostejná.

„Při našich jednáních s Městem Hranice jsme požadovali řešení stavu autobusového nádraží, přičemž jsme navrhli tři varianty," zmínil dříve Milan Satke.

Tyto možnosti zahrnovaly jednak odkoupení nádraží právě do vlastnictví ČSAD Ostrava, další alternativou bylo provedení jen nezbytných úprav za dodržení bezpečnosti a ekonomiky provozu. Posledním nabízeným postupem oprav byla celková revitalizace nádraží na finanční náklady města.

SOUVISEJÍCÍ: Jak opravit autobusové nádraží? Hranice stále váhají

Studie rekonstrukce autobusového nádraží v Hranicích z roku 2008

Studie rekonstrukce autobusového nádraží v Hranicích z roku 2008

Studie revitalizace hranického autobusového nádraží z roku 2008. Autor: Q studio Nový Jičín

Vysvětlení radnice

„Nemáme ale třicet milionů, které bychom potřebovali na celkovou revitalizaci. Na druhé straně opravovat jen některé části nádraží s tím, že by za čas vyžadovaly ještě větší opravy, by podle nás bylo neekonomické a neefektivní. Prodej nádraží pro město v tuto chvíli není žádoucí. Nechceme nádraží úplně ztratit," vysvětlila radou odmítnuté varianty Pavla Tvrdoňová. Město přitom předpokládá, že za prodej nádraží by inkasovalo 8,6 milionů korun.

O nutnosti naléhavé rekonstrukce autobusového terminálu se začalo intenzivně jednat v poslední čtvrtině loňského roku. Přestože stav nádraží nevyhovoval už dříve, až závěry prověrek Bezpečnosti ochrany zdraví při práci (BOZP) radnici utvrdily v tom, že situace v areálu se neustále zhoršuje.

Oprava celého terminálu přitom připadala v úvahu již před pěti lety. Kvůli nedostatku financí a jiným prioritám města ale tehdy návrh takzvaně spadl pod stůl. Radnice s příslušnými odbory tak začala připravovat materiál až během posledních měsíců.