Přesný objem víceprací by se měl pohybovat v řádech milionů korun. Termín dokončení nádraží se tím ale podle radních neoddálí a autobusy začnou vyjíždět z nových ostrůvků nejpozději v lednu příštího roku.

„Dodatečné stavební práce si vyžádaly mimořádné okolnosti, které nastaly po odkrytí podloží,“ vysvětlil mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Podle něj byla totiž v místech nynějšího nádraží v minulosti strojírenská hala. „Nad rámec projektu se dělaly teplovody a rozšiřoval asfaltový povrch,“ upřesnil náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS). Podle něj ale vícepráce stavbu nijak nezpozdí.

„První půlka je už hotová a ze dvou nástupišť vyjíždějí autobusy. Firma nás ujistila, že bude celé nádraží hotové koncem roku. Původním termínem dokončení bylo přitom jaro příštího roku,“ poznamenal Kulíšek.

Soukromý investor začal nyní intenzivně jednat se zástupci Českých drah a městem o zbudování centra v prostorách mezi autobusovým a vlakovým nádražím. „Máme investora, který chce obě lokality propojit, a už jsme podepsali s Českými drahami memorandum o podpoře tohoto projektu,“ řekl náměstek primátora.

Podle něj by mohl být projekt realizován v rámci rekonstrukce železničního uzlu v Přerově. Obří investice zahrnuje například úpravu nástupišť na vlakovém nádraží, stavbu nového podchodu a opravu stávajícího, ale také kompletní výměnu kolejiště, železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. V první fázi se má proinvestovat zhruba miliarda korun.