Kvůli zvýšení bezpečnosti chodců chce město tuto křižovatku upravit o rozšíření stávajících ostrůvků a dobudování dvou dalších.

Po silnici I/35 jezdí přes Hranice každodenně tisíce aut, včetně těch nákladních. Podle mnohých patří tato křižovatka mezi nerizikovější v celém městě.Křižovatka mezi třídou Čs. armády a ulicí Kpt. Jaroše je pro chodce jedna z nerizikovějších v Hranicích

„Pokud je silný provoz směrem na Valašské Meziříčí, je problém tu cestu přejít. Je to dost nebezpečné. Myslím si ale, že retardér před křižovatkou, který by snížil rychlost řidičů, by byl efektivnější než ty ostrůvky. Ale všechno, co se udělá k bezpečnosti lidí, je jen dobře," řekl oslovený Arnošt Šimek.

Město chce proto stávající situaci řešit. Na základě návrhu úpravy křižovatky požádá o dotaci Státní fond dopravní infrastruktury. Projekt je v podstatě vypracovaný, nyní záleží hlavně na financích.

Hrozí neštěstí?

Návrh úpravy zastupitelé nakonec schválili. Jenže ne všichni byli pro jeho podobu.

„Se záměrem souhlasím, ale podoba návrhu je udělaná tak nešťastně, že ostrůvek nažene auta k chodníku. Může se stát, že v zimě dostane auto smyk a řidič při snaze o vyhnutí ostrůvku najede na chodník. To mi připadá dost nebezpečné," uvedl zastupitel a radní Hranic Karel Hübl.

Podle starostky Radky Ondriášové byl však návrh posouzený kompetentními orgány a zpracovaný odbornými osobami, přičemž byla zohledněna i velká auta.

Řešení bezpečného provozu na křižovatce třídy Československé armády a ulice Kpt. Jaroše v Hranicích (klikněte pro stažení)

Řešení bezpečného provozu na křižovatce třídy Československé armády a ulice Kpt. Jaroše v Hranicích

Zdroj: Odbor dopravy MÚ Hranice

Otáčení náklaďáků?

Také vedoucí dopravního odboru v Hranicích Zdeněk Kolomazník ale přiznal, že vytvořením ostrůvku dojde k zúžení průjezdu pro vozidla.

„Přechod přes silnici I/35 je ale vzhledem ke své délce osmi nebo devíti metrů 

Křižovatka mezi třídou Čs. armády a ulicí Kpt. Jaroše je pro chodce jedna z nerizikovějších v Hranicích

nesmírně nebezpečný, přičemž chodci je velmi využívaný. Po úpravě se jejich bezpečnost podstatně zvýší. Když jsem se ptal projektanta, zda se v místě otočí i náklaďáky většího rozsahu, bylo mi potvrzeno, že ano," uvedl šéf dopravního sektoru v Hranicích.

Hranice využívají Státní fond dopravní infrastruktury pro dotování různých stavebních úprav městských silnic prakticky každoročně. Plánovaná změna velmi frekventované křižovatky již prošla jinými nezbytnými administrativními kroky a na projekt už je vydáno i stavební povolení.

„Žádost o dotaci by mohla být úspěšná," věří hranická starostka Radka Ondriášová. Pokud by radnice skutečně požadovanou dotaci získala a i všechny další kroky by byly úspěšně dokončené, mohlo by k realizaci dojít už v průběhu tohoto roku.