„Přeci je nesmysl, aby například na důležitém nádraží v Hranicích na Moravě měl každý dopravce svoji vlastní plošinu se svým vlastním zaměstnancem, když tam plošina dneska je a měla by představovat standardní vybavení," řekl Radim Jančura, majitel společnosti skupiny Student Agency, do které patří také vlakový dopravce RegioJet.

„Aktuální situace je taková, že musíme platit drahám až pět tisíc korun za zapůjčení plošiny. Jelikož je plošina součástí zajištění přístupu k dopravní cestě, tak nám České dráhy, jimž nádraží prozatím ještě patří, musí plošiny poskytnout, byť za nehorázných podmínek. Poté, co se stanice převedou pod stát a plošiny nebudou součástí tohoto převodu, však již nikdo další kromě Českých drah nebude moci plošinu využívat vůbec," sdělil mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondůj.

Podle Ondrůje jsou plošiny v zahraničí běžnou součástí nádražních služeb, a slouží jak všem dopravcům, tak především všem cestujícím bez rozdílu.

„Žádáme ministerstvo dopravy o nápravu této situace dle evropských zvyklostí a zahrnutí plošin pro nástup invalidů do nádražní infrastruktury, která je předmětem převodu nádraží zpátky na stát. Žádáme také samotná města, aby apelovala na ministerstvo dopravy a plošiny tak byly zahrnuty do majetku nádraží, který bude převáděn na stát. Je absurdní, aby plošiny, které byly ve většině případů dotovány z veřejných peněz za přispění měst a obcí, sloužili jen někomu," uvedl dále mluvčí společnosti.

Vedení města Hranice tuto záležitost prozatím neřešilo.

„V tuto chvíli nemáme dostatek informací, abychom mohli situaci s plošinami pro vozíčkáře jakkoliv komentovat. Určitě by ale bylo logické, aby tyto plošiny mohli využívat všichni cestující," sdělil mluvčí města Petr Bakovský.