„Každý rok vyhodnocujeme úseky, kde se stává největší množství dopravních nehod. Na tomto základě pak vzniká žebříček deseti nejhorších a nejnebezpečnějších míst,“ uvedl Lubomír Koláček z přerovského dopravního inspektorátu. Podle jeho slov drží v regionu neblahý prim hlavní silniční trasamezi Olomoucí a Ostravou. „V úseku mezi Slavíči a Bělotínem je pět ze všech deseti kritických míst,“ sdělil Lubomír Koláček. Na druhém místě je pak podle jeho slov hlavní průtah Přerovem.
Do žebříčku nebezpečných míst se tak nedostaly některé kritické a málo přehledné úseky na vesnických cestách. „Je to dáno tím, že je tam menší provoz, tedy i množství nehod je zde nižší,“ vysvětlil Lubomír Koláček. Dopravní inspektorát má také možnost ovlivnit značení zmíněných problematických lokalit. „Dáváme podněty správci komunikací, což je většinou krajská správa silnic. Na ní pak záleží, jaké konkrétní kroky podnikne,“ dodal Lubomír Koláček.
A jak vidí kritická místa sami řidiči?
„Je štěstí, že se vloni zprovoznil obchvat v Horní Moštěnici. Cesta z Přerova na Zlín byla totiž jedním z nejnebezpečnějších úseků na Přerovsku, protože byla klikatá a úzká. Jednomu esíčku se říkalo zatáčka smrti, protože tam bývalo moc nehod. Ale zaznamenal jsem, že i na tomto novém obchvatu se stalo několik vážných nehod. Je to podle mne tím, že nová silnice láká řidiče k rychlé jízdě,“ řekl Jiří Malík, který už sedm let pracuje jako řidič u soukroméhoautodopravce. Podle jeho slov je nebezpečná i nová křižovatka před Lipníkem a kritická je i situace u motorestu v Kokorách, kde se letos stala jedna smrtelná nehoda. „V samotném Přerově je teď nebezpečná silnice před a za mostem Legií, který dělníci rozšiřují na víceproudou silnici.Doufám, že se situace zklidní, až bude nový most uveden do provozu,“ dodal Jiří Malík.
Také na Hranicku číhá na řidiče řada zrádných křižovatek. „Zrovna nedávno jsem zažil nehodu na jednom nepřehledném místě mezi Malhoticemi a Těšicemi,“ uvedl Pavel Ryška z Hranic.