Stavba za téměř sto padesát milionů korun měla být hotová na jaře příštího roku, stavební firma ji ale stihla v předstihu. Nádraží převzala slovenská dopravní společnost SAD Trnava, která zde bude od ledna provozovat městskou hromadnou dopravu. Při slavnostním otevření předvedla jeden z autobusů na zemní plyn, jaké budou v budoucnu jezdit po městě.

Stavba autobusového nádraží začala letos v dubnu. „Byla rozdělená do dvou etap, protože přesunout najednou všechny zastávky provizorně do vedlejších ulic by nebylo pro cestující přehledné,“ vysvětlil mluvčí magistrátu Bohuslav Přidal. Díky tomu mohly některé autobusy vjíždět k novým nástupištím již v létě. Teprve tento týden byla ale kompletní stavba zkolaudovaná.

Celkové náklady dosáhly 149 milionů 800 tisíc korun. Sto milionů uhradila dotace z Regionálního operačního programu Střední Morava, zbytek šel z rozpočtu města. Oproti původním plánům se stavba přibližně o pět milionů korun prodražila. „Nad rámec projektu se dělaly teplovody a rozšiřoval asfaltový povrch,“ vysvětlil již dříve náměstek primátora Josef Kulíšek.

Nové nádraží zároveň převzala společnost SAD Trnava, která v hromadné dopravě vystřídá od začátku ledna Veolii. Cestujícím předvedla slovenská firma i jeden z autobusů typu CNG, které jezdí na stlačený zemní plyn. Tyto ekologické vozy zavede v Přerově v průběhu příštího roku, nejpozději ale do roku 2011. Zatím tu totiž chybí plynová čerpací stanice. Včera musel vystavený zeleno-bílý autobus tankovat v Prostějově.

V hlavní budově autobusového nádraží je umístěn dispečink, informační kancelář, ale také odpočinková místnost pro řidiče, kterou budou využívat i firmy zajišťující příměstskou nebo dálkovou dopravu. SAD Trnava tu také začíná s prodejem časových jízdních kuponů. „Platit budou samozřejmě i ty, které si lidé zakoupili již dříve, a to podle vyznačené doby platnosti,“ upozornil manažer kvality a komunikace slovenského dopravce Marek Antoňák.