„V přerovských ulicích už naši pracovníci působí od loňského září, ale jejich práce probíhala doposud výhradně v terénu. Za tu dobu se velmi dobře seznámili s terénem a s problémy, které trápí místní obyvatele. Prioritou bylo získat si jejich důvěru,“ uvedla Iveta Czerná z organizace Člověk v tísni.

Podle jejích slov v přerovských romských ghetech pracují tři pracovníci organizace. Těm, kteří chtějí zlepšit svoji životní situaci, bezplatně pomáhají například vyřizovat a zlepšovat podmínky s bydlením či hledat zaměstnání.

„Vedeme klienty k placení nájemného a služeb, aby si byli vědomi nejen svých práv, ale také povinností,“ doplnila Czerná.

Pracovníci se však zaměřují nejen na dospělé, ale jejich pozornosti neuniknou ani děti. Snaží se je například vést k tomu, aby dodržovaly školní docházku.

„Naši pracovníci se snaží přispět k celkovému odstranění nepříznivých následků sociálního vyloučení, ke kterému přispívá ztráta zaměstnání, nedostatek finančních prostředků, zadluženost či dlouhodobá nemoc,“ vysvětlila Czerná.

Jak upřesnil ředitel olomoucké pobočky organizace Člověk v tísni Richard Kořínek, konzultační hodiny pro klienty budou v nově otevřeném kontaktním centru v pondělí od 8 do 12 hodin a ve středu od 9 do 12 hodin a od 13 do 14 hodin.

„Pracovníci si tam budou moci přizvat klienty i v jinou dobu, ale otevřením kontaktního místa v žádném případě nevymizí práce v terénu,“ sdělil Kořínek.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA

Moje HranickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika