„Pilotáž by byla na tomto místě určitě potřeba, město ale na ni nemá dostatek financí,“ vysvětlil Pavel Slovák z Odboru dopravy. „Odborníci nacenili tuto variantu opravy na pět a půl milionu korun,“ dodal mluvčí hranické radnice Petr Bakovský. Město se na tuto opravu pokoušelo získat dotaci, nakonec však tato žádost nebyla úspěšná.

Druhou variantou je řešení, které by bylo levnější, ale je možné, že méně trvalé. Právě pro tuto variantu se rozhodla Rada města Hranice při svém zasedání.

„Propadlý úsek se vybere, zasype se drtí, zpevní se a zalije asfaltem. Není to tak kvalitní řešení jako pilotáž, ale v podstatě půjde o nový povrch,“ vysvětlil Bakovský.

Tímto způsobem opravená cyklostezka podle něj bude funkční, není však jasné, jestli trvale vyřeší tento problém.

„Pokud přijde povodeň nebo větší hladina, je možné, že se tento problém objeví znova,“ dodal Bakovský. Podle Slováka z Odboru dopravy je to řešení, které by mělo vydržet a pracovníci odboru si myslí, že i vydrží. „U povodní člověk nikdy neví, ale nemyslím si, že by to bylo jen provizorní řešení,“ dodal Slovák.

Tato oprava vyjde město na půl milionu korun.

„Je to určitě rozumnější náklad na opravu než ta pětimilionová částka. Ta byla pro město nereálná,“ řekl Bakovský.

Termínově by mělo být hotovo ještě letos na podzim. Jelikož o řešení rozhodla Rada teprve nedávno, bude město firmu, která cyklostezku stavěla a bude provádět i její opravy, teprve oslovovat. Přesný termín proto zatím není znám.

Cyklostezka nabízí velké množství turistických lákadel, navíc by se po napojení na cyklostezku vedoucí podél Baťova kanálu měla stát součástí první cyklodálnice C1.

PETRA ANDRÝSKOVÁ