Pro město a celý Zlínský kraj je to významná událost, dálnice doposud totiž region jen míjela.

„Snaha mít dálnici na Moravě je dlouhodobá. Zbytky někdejší trasy můžeme ještě teď najít v chřibských lesích. Jsou to ale jen místní konstrukce, které měly už prvorepublikový základ. Bohužel se tehdy nedotáhly do konce. Tím pádem teď ale máme modernější dálnici, která je na jiných parametrech a lépe situovaná,“ zhodnotil v úterý 23. září před slavnostním otevřením další části autostrády starosta Kroměříže Miloš Malý.

Pro obyvatele regionu má nový úsek dálnice D1 podle něj neocenitelný význam. „Kroměříží nyní projede denně hlavním průtahem od šestnácti do osmnácti tisíc vozidel, což je na město, které má zhruba pětadvacet tisíc lidí, obrovská zátěž. Samozřejmě tím trpí především památky UNESCO. Dálnice nám od této dopravy odlehčí, pomůže nám tranzitní dopravu převést o kousíček dál,“ vysvětlil Malý.

V úterý dokončené stavby Kojetín – Kroměříž západ a Kroměříž západ – Kroměříž východ jsou součástí souboru staveb dálnice D1 v úseku Vyškov, Hulín, Přerov a Lipník nad Bečvou.