Reálně ale tento verdikt zatím příliš posun nepřinese: Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) očekává, že proti rozhodnutí přijde rozklad od odpůrců stavby.

Rozhodnutí dnes zveřejnilo ministerstvo na úřední desce. ŘSD podalo žádost loni v srpnu, řízení začalo kvůli nepravomocnému územnímu rozhodnutí až letos v květnu.

„Bohužel lze očekávat podání rozkladu proti stavebnímu povolení,“ napsal na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Proti stavbě bojují dlouhodobě Děti Země a Krajina Dluhonice, občas se přidává také Voda z Tetčic.

Nový nadjezd nad železniční tratí v Dluhonicích.
Po nadjezdu nad tratí v Dluhonicích se už jezdí, může pokračova stavba lávek

Podle Mátla kromě soutěže na zhotovitele probíhá ještě majetkoprávní příprava stavby.

I kdyby bylo stavební povolení pravomocné a nikdo ho nenapadl, pravděpodobnost zahájení stavby ještě letos je takřka nulová.

Už dříve kvůli dotazům zájemců ŘSD prodloužilo termín na podání nabídek až do konce října. Celkem 10,1 kilometru dlouhý úsek se soutěží od loňského prosince. Jeho odhadovaná cena je 6,75 miliardy korun.

Stavební povolení se týká hlavní části trasy. Některé další objekty povolení nemají, u nich došlo k přesunu řízení kvůli podjatosti do Olomouce. Krajský úřad již dříve potvrdil změnu územního rozhodnutí, to ale opět řeší soud.

Stavba průpichu u přerovského nádraží, 26, července 2021
Stavba průpichu: takto se teď chodí kolem nádraží