„Význam tohoto úseku z lokálního i celostátního hlediska si plně uvědomujeme. Proto chceme, aby k dokončení výstavby došlo co možná nejdříve,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Alfred Brunclík.

Délka tohoto dálničního úseku je zhruba jedenáct kilometrů a náklady na realizaci byly vyčísleny na více než 5 miliard korun. Na trase se počítá se třemi křižovatkami a třiadvaceti mostními objekty. Uvedený úsek by měl dál pokračovat směrem na Přerov až do Lipníku nad Bečvou, kde se napojí na D47 Lipník – Ostrava.

„Mezi Říkovicemi a Lipníkem na Bečvou nám budou zbývat dva úseky, které se musí realizovat tak, aby došlo k napojení na Lipník nad Bečvou. Nepředpokládám, že se však dálnice dostane k Přerovu dříve než v roce 2010,“ sdělil Roman Kluzák z ŘSD.

Podle jeho slov se v okolí Přerova teprve provádějí přípravy na stavbu dálnice v podobě zpracování dokumentací.

„Ještě zde nebyly vykoupeny ani všechny pozemky. Realizace dálnice je vždy závislá na přípravě. Může se stát, že termín zahájení stavby mohou oddálit například odvolání samospráv, majitelů pozemků či stížnosti ekologických aktivistů,“ vysvětlil Kluzák.

Náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek však nepochybuje, že po skončení stavby úseku Kroměříž - Říkovice dojde okamžitě k budování dálničního úseku od Říkovic kolem Přerova až k Lipníku nad Bečvou. „Platí termín, že tento úsek bude hotov do roku 2013,“ řekl Kulíšek.

Dálnice se však buduje také v severní části přerovského regionu. Už letos na podzim by měla být uvedena do provozu dálniční část D47 mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem směrem na Ostravu.

Jak upřesnila mluvčí ŘSD, stavba zhruba patnáctikilometrového dálničního úseku bude zprovozněna v listopadu letošního roku a zcela dokončena má být v roce 2009.