Spolupráci s obyvateli, kteří vloni prostřednictvím „chytrého" mobilního telefonu, případně webového formuláře, začali posílat podněty, oceňují strážníci i vedení radnice.

„Lidé možnost využívají a posílají podněty," uvedla starostka Radka Ondriášová. „Když vidí, že chodník není v pořádku, bezprostředně mohou informaci předat a kompetentní pracovníci se tím začnou zabývat. Právě operativnost projektu je jeho vlekou výhodou," sdělila.

Lidé, kteří se na úřad obrátili s tipem, poukázali na nějakou závadu, mají zároveň přehled o tom, jak se podnětem dále pracuje, že nespadl pod stůl. Na internetových stránkách města najdou zpětnou vazbu.

„Je to další způsob komunikace s občany, který se dobře osvědčil," komentovala starostka.

Tipy, které od září lidé naposílali, jsou různé: od přerostlé zeleně bránící ve výhledu na dopravní značení, přes rozbité chodníky, po nepořádek kolem košů.. „Chytrým telefonem závadu vyfotí, přes GPS se uloží přesné místo, aby bylo možné lokalitu snadno najít. Jde o anonymní podnět. A se všemi se pracuje," doplnil vrchní strážník Městské policie Hranice Miroslav Mann.

Více informací o projektu je možné získat na webu www.dejtip.eu.