Tu vyhlašuje každoročně ministerstvo dopravy a státní fond dopravní infrastruktury. Tentokrát uspěla stavba centrálního dispečinku na mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde získala při udílení medailí hlavní cenu Asociace podniků českého železničního průmyslu v kategorii zabezpečovací a telekomunikační zařízení za rok 2006.

„V době podstatného zvyšování rychlosti vlaků na našich tratích už není možné řídit provoz na železnici běžným způsobem. Přichází na řadu nejmodernější technologie, které dokážou nejen efektivně řídit provoz, ale i předvídat a řešit nestandardní situace,“ shrnula mediální zástupkyně Petra Batók z pražské společnosti AŽD, která stavbu realizovala.

Podle jejích slov umožňuje centrální dispečink dálkové ovládání stokilometrové trati Přerov – Břeclav z jednoho centra. „Systém automaticky řídí a kontroluje patnáct železničních stanic a dispečeři mají díky velkoplošnému zobrazení kolejiště dokonalý přehled o dění na trati,“ řekla dále.

Dvanáct LCD monitorů zároveň zobrazuje záběry z kamer, umístěných v jednotlivých železničních stanicích a zastávkách. O tom, zda uspěje centrální dispečink v Přerově také v soutěži o Dopravní stavbu roku, se rozhodne letos v listopadu.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNEK:

Přerov kandiduje na dopravní stavbu roku

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z HRANICKA

Moje HranickoSportKulturaPodnikáníČerná kronika