Lidi zde trápí hlavně velké množství projíždějících kamionů.

„Je to tady pořád jeden kamion za druhým, nejhorší je, že kvůli tomu často nemůžeme ani vyjet z domu. Musíme stát třeba pět minut před domem, než se nám podaří najet na cestu,“ dodala Bydžovská.

„V Hranicích se díky dálnici ulevilo především obyvatelům hranických sídlišť, které jsou poblíž průtahu Hranicemi, a pak obci Slavíč,“ řekl ke snížení intenzity dopravy mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

Podle oficiálních údajů sčítání dopravy se intenzita zmírnila i na Smetanově nábřeží. V roce 2005 tudy projíždělo celkem čtrnáct a půl tisíce aut, z toho necelé čtyři tisíce kamionů. Loni to bylo dohromady téměř dvanáct tisíc, z čehož byly dva a půl tisíce těžkých motorových vozidel.

„Kamiony tady hrozným způsobem přibyly po otevření nájezdu u Slavíče, řekla bych, že téměř dvojnásobně,“ dodala Bydžovská.

Měření probíhalo u křižovatky, kde se na nábřeží napojuje Teplická ulice. Smetanovo nábřeží je součástí frekventovaného tahu na Valašské Meziříčí, který tvoří i část mezinárodní silnice s označením E442, která vede od Karlových Varů přes Olomouc a Hranice až na hraniční přechod Bumbálka se Slovenskem.

Pomůže Palačovská spojka?

V budoucnu by tento problém měla vyřešit Palačovská spojka, díky které by Hranice většina aut minula. Petice za její výstavbu se věnuje i úseku podél Bečvy.

„Trasa silnice I/35 v úseku Hranice – Valašské Meziříčí v délce dvacet kilometrů vede v dopravně nevyhovujících průtazích obcemi, které neumožňují jakékoliv zvýšení kapacity. Navíc je nevyhovující i z hygienického hlediska,“ vysvětlil organizátor sbírky Karel Hübl v petici.

Situace je podle obyvatel už neúnosná. „Nestěžuji si jenom já, je to problém, který trápí mě i mé sousedy,“ řekla Bydžovská jako mluvčí obyvatel Smetanova nábřeží.

Petra Andrýsková