Firmě už se podařilo dokončit dvě ze čtyř nástupišť, kam se nyní přemístí provizorní zastávky. Přestože se zatím rýsuje pouze hrubý nástin celkové stavby, Přerované už začali její vzhled kritizovat.
Lidé například tvrdí, že nové zastřešení neochrání cestující před deštěm. „Pokud tomuto říkají zastřešení, tak tedy silně ujeli. A to používám velice slušné slovo. Peróny budou totiž vystrčené ven a na lidi bude dál pršet. Navíc se tam ani neposkládá tolik autobusů. Podle mě jsou to zbytečně vyhozené peníze. Na tak ohromný prostor mohl architekt vymyslet něco lepšího,“ soudí třeba Emil Zatloukal z Přerova.
„Proč neudělají jednou také něco pro lidi? Je to moc vysoké a cestující se na perónech před deštěm neschovají,“ myslí si také Marie Ivoňáková z Buku. „Nelíbí se mi to, čekala jsem něco nápaditějšího a na úrovni 21. století,“ podotkla také jiná z místních Marie Sehnalová.
Na stavbě autobusového nádraží se toho už ale moc změnit nedá, protože má být kompletně hotové v prosinci. „Dvě zastřešená nástupiště jsou zbudována a teď doděláváme třetí. Celkem budou čtyři a to poslední zůstane nezastřešené,“ informoval Jiří Raba z odboru rozvoje přerovského magistrátu.
Nástupiště mají být dostavěna koncem listopadu. Z hrubé stavby už je hotova také výpravní budova autobusového nádraží, kde budou mít zázemí řidiči městské hromadné dopravy.„V ní se teď začne s budováním elektroinstalace, rozvodů vody a odpadů,“ poznamenal Raba.
Stavba zatím běží podle harmonogramu a nehrozí oddálení termínu dokončení. „Nebudou nutné ani žádné vícepráce,“ podotkl.
S dokončením rekonstrukce se počítá v polovině prosince. Jedna z největších investic magistrátu si vyžádá náklady ve výši 150 milionů korun a dotaci 100 milionů poskytla Přerovu Evropská unie z Regionálního operačního programu. „Stavba zahrnuje výměnu povrchu vozovky, kompletní prostorové přebudování a zastřešení a zbudování zázemí pro řidiče,“ shrnul už dříve náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).