„Máme elektronickou podatelnu, ale lidí, kteří používají elektronický podpis, není mnoho – zhruba deset měsíčně. Domníváme se, že je to tím, že vyřídit si elektronický podpis není pro laika úplně snadné. Tuto službu poskytují některé pošty a banky,“ sdělil mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

„Elektronický podpis používám, je to jednodušší než stát fronty v bankách a na úřadech,“ pochvaluje si tuto službu Magda Janošová z Opatovic.

Vyřídit si elektronický podpis mohou lidé na některých pobočkách České pošty a v ČSOB.

Nejbližší pošta, kde si mohou lidé z Hranicka elektronický podpis vyřídit, je v Přerově. Službu ale poskytuje hranická pobočka ČSOB, a to nejen svým klientům.

„Lidé, kteří si u nás elektronický podpis vyřizují, většinou chtějí snadnější komunikaci s úřady. Díky elektronickému podpisu pak mohou s úřady komunikovat přes internet. Někomu se to možná zdá složité, a někomu naopak jednodušší. Povědomí o této službě se rozšiřuje, takže zaznamenáváme nárůst počtu osob požadujících tuto službu,“ sdělila Věra Morbitzerová z Československé obchodní banky.

Jak dále uvedla, pro zřízení e-podpisu potřebuje zájemce dva doklady totožnosti a přibližně deset až patnáct minut času. Klient pak dostane čipovou kartu.

„Je to jistě jednodušší a rychlejší. Stačí, když sedím doma u počítače a pošlu například daňové přiznání,“ dodala pracovnice banky.

Naďa Jandová, Jan Rotrekl