„Nikoho jsem při podvádění nepřistihl, takže nemůžu s jistotou říci, že by k němu docházelo,“ zdůraznil Zais. Přesto se podle jeho slov párkrát stalo, že si přišel pro náhradní stravenku žák, u něhož počítačový systém hlásil, že si již oběd odebral.

Náhradní stravenky se vydávají například těm, kteří si řádnou stravenku nebo čip ke stravování zapomněli doma. Podezření na podvádění s nimi pojal ředitel jídelny poté, co se začalo stávat, že nezbyl oběd na ty, kteří si jej zaplatili. „Stalo se to asi ve třech případech a vždy jsme těm lidem vrátili peníze,“ ujistil Zais.

Dostala jsem rybu s rybou

Na problémy s nedostatkem porcí poukázala tuto neděli jedna žena i na webových stránkách jídelny. „Už několikrát se mi v pondělí stalo, že jsem nedostala jídlo, které jsem si objednala, protože došlo. Jednou jsem dostala 2, podruhé rybu s rybou (došly brambory) a poté boloňskou omáčku s rozvařenými brambory,“ postěžovala si.

Ředitel Zais jí na to na webu odpověděl: „To jsou vždy nepříjemné záležitosti pro obě strany. Největší problém spočívá v tom, že se snažíme vyjít strávníkům vstříc v maximální možné míře, no a někdy ji překročíme. V poslední době se nám ale objevily podvody s náhradními stravenkami a než jsme na to stačili zareagovat, tak se několikrát stalo, že jídlo nevyšlo.“

Nahrádní stravenku jen třikrát do měsíce

Aby se podobné situace pokud možno neopakovaly, upravil ředitel takzvané červené jídelny provozní řád. Mimo jiné v něm omezil počet vydaných náhradních stravenek pro každého strávníka na maximálně tři za měsíc. „Nikdy dřív jsme podvody s náhradními stravenkami nezaregistrovali,“ řekl ještě Zais s tím, že nejčastěji si pro ně poslední dobou chodívají žáci pátých a šestých tříd.