Městské informační centrum, Zámecký klub, letní kino, Helfštýn, knihovna i hranický Motoclub. Fenomén poslední doby Facebook oslovuje i nejrůznější instituce na Hranicku.

Vytvoření stránky na sociální síti je totiž jednoduché, rychlé a hlavně je zdarma. Provozovatelé tvrdí, že jim stránky pomáhají především s reklamou a propagací akcí.

Facebook není jen nástrojem pro seznamování, prohlížení fotografií, sdílení statusů a hraní her. Prostřednictvím stránek jednotlivých institucí se na něm lidé mohou dozvědět i o plánovaných kulturních či sportovních akcích v blízkém okolí.

„Na Facebooku běžně hledám informace o tom, co se kde děje. Je to pro mě jednodušší a rychlejší než čtení plakátů,“ řekl jeden z uživatelů populární sociální sítě Kamil Smrčka.

Hned dvě facebookové stránky si založilo Městské kulturní zařízení Hranice (MKZ). Jedna se už asi devět měsíců věnuje programu v Zámeckém klubu a druhá dva měsíce informuje o filmech promítaných v místním letním kině.

„Obě stránky jsem zřídil, protože spousta lidí nečte plakáty, ale sedí spíš doma u počítače a všechno zjišťuje přímo z obýváku. Díky stránkám na Facebooku si lidi jednotlivé události navzájem přeposílají a říkají si o nich,“ zdůvodnil založení profilu technik MKZ Hranice Lukáš Šikl.

Stránku Zámeckého klubu, která lidem pravidelně servíruje fotografie, novinky o koncertech a akcích včetně programu Hranického kulturního léta, si už oblíbilo přes pět set uživatelů a jejich počet stále stoupá.

„Pravidelně měsíc předem vytvářím události, posílám pozvánky a těsně před každou akcí ještě tvořím aktualizace, aby lidi věděli. Na profil dávám i fotky z různých koncertů,“ popsal Šikl.

Z facebookových stránek Letního kina Hranice se zájemci dozví o promítaných snímcích i o externích akcích, které MKZ spolupořádá.

„Na profilu sdílím i odkazy na české weby filmů, trailery a recenze, aby si lidé udělali představu, o čem film je. Na plakátech to totiž napsané není,“ vysvětlil Šikl. Stránky, které mají okolo pětačtyřiceti tisíc zobrazení za měsíc, se podle jeho slov osvědčily a přilákaly nové kulturní nadšence.

MIC nalákalo nové turisty

Už skoro rok je na Facebooku i Městské informační centrum Hranice (MIC).

„V dnešní době jsou sociální sítě dost oblíbené. Stránky jsme založili, abychom byli více v podvědomí veřejnosti,“ uvedla pracovnice MIC Hranice Barbora Nováková.

Na dvou profilech centrum zveřejňuje pozvánky na kulturní akce na Hranicku a sdílí i události, které posílají ostatní.

„Více lidí chodí na náš Facebook než na oficiální web. Stránky jsou určitě úspěšné, splnily svůj účel a nalákaly nové turisty,“ dodala Nováková.

Svou skupinu má na Facebooku více než dva roky i hrad Helfštýn. Stránka však primárně neplní reklamní funkci, ale je určena pro přátele a příznivce hradu.

„Je to prostor, který sdružuje lidi, kteří na Helfštýn jezdí pravidelně a zajímají se třeba o jeho historii. Přesto na profil ukládám i aktuality o dění na hradě a pozvánky na námi pořádané akce,“ sdělil jeden ze správců skupiny Jan Lauro.

Město: O expanzi na Facebook neuvažujeme

Na sociální síti jsou zastoupena i sportovně zaměřená sdružení. Motoclub Hranice, jehož členy jsou vlastníci a příznivci motorek, dostává na své facebookové stránky veskrze pozitivní ohlasy.

„Profil slouží pro naše vlastní potřeby a komunikaci mezi členy, ale je i volně přístupný ostatním zájemcům. Publikujeme na něm většinou fotografie a videa z našich setkání a pozvánky na klubové akce,“ vysvětlil vedoucí Motoclubu Hranice Bohuš Machyl.

Nedávno si na Facebooku zřídila vlastní stránky i hranická městská knihovna. Samotné město Hranice však ještě oficiální propojení se sociální sítí nemá.

„Vím, že existuje několik stránek o Hranicích, které vznikly ze soukromé iniciativy lidí. Město ale o expanzi na Facebook neuvažuje,“ řekl mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

Iveta Podešvová