„Jeden pruh jsme v tomto úseku zcela uzavřeli a dopravu řešíme kyvadlově pomocí semaforů,“ řekl Pavel Slovák z Odboru dopravy Městského úřadu Hranice.

Právě na semafory a omezení jinak plynulé dopravy si stěžují projíždějící řidiči.

„Jezdím tam skoro každý den a snad nikdy na mě nevyšla zelená. Je to zdržení, ale opravit se to musí,“ řekl jeden z projíždějících řidičů Pavel Stratil.

Tato silnice nevydržela nápor dešťů loni na konci května, kdy voda podemlela jílovité podloží, a došlo k sesuvu půdy. Nějakou dobu musela být kvůli tomu částečně omezena doprava, potom problém vyřešila dočasná asfaltová záplata. I tak musela být na této silnici druhé třídy omezena rychlost na 40 km/h, jelikož i se záplatami tam zůstaly výrazné nerovnosti.

Nyní proto dělníci do podloží instalují mikropilotové konstrukce s železobetonovými prahy, které budou ve více jak třímetrové hloubce a mají vozovku vyztužit.

„Nejsložitější je zakládání těchto konstrukcí na jílovitém podlaží. Ty piloty zabrání dalšímu ujíždění vozovky,“ vysvětlil Vítězslav Jašek, který je za stavbu odpovědný. Opravují se tam dva úseky, spodní úsek je delší než ten horní.

„Dole už máme hotové armatury a připravujeme bednění. Na horním úseku se teď pracuje,“ dodal Jašek.

Měla by trvat do 19 srpna

Stavba zatím časově probíhá podle plánu.

„Pouze minulý čtvrtek jsme nemohli kvůli silnému dešti pracovat, jinak stíháme všechny termíny tak, jak jsme je dostali zadané,“ řekl Jašek. Silnice by podle Slováka z Odboru dopravy měla být uzavřená do 19. srpna.

Řidiči projíždějící tímto úsekem si stěžují hlavně na dlouhou čekací dobu na semaforech a fronty, které se kvůli semaforům na každé straně tvoří.

„Na začátku července jsem to stopovala a stáli jsme tam asi čtyři minuty, ty intervaly jsou moc dlouhé,“ řekla jedna z řidiček Denisa Kajnarová. Někdy se za tyto čtyři minuty ve frontě nasbírá i patnáct až dvacet aut.

„O intervalu na semaforech rozhodují dopravní inženýři, podle jejichž propočtů se interval nastavuje,“ řekl Jašek.

Ve výkopové části budou po nainstalování mikropilotů položeny podkladové vrstvy asfaltu, svrchní obrusná vrstva ale bude položena v celém jízdním pruhu Opatovice – Teplice nad Bečvou. V nevýkopové části tedy bude odfrézována dosavadní čtyřcentimetrová obrusná vrstva.

Petra Andrýsková