Potíže tak nastávají nejen řidičům osobáků, ale také cestujícím v autobusech.

„Když ráno jedu ze Všechovic, naberu v tom místě zpoždění patnáct minut. Na zelenou projede pouze deset aut, pak se zase stojí. Lidi si na zpoždění samozřejmě stěžují, v důsledku to totiž znamená, že nestihnou vlak, dětem zase zbývá jen pět minut na doběhnutí do školy. Ty malé to nestíhají," řekl řidič autobusové linky Milan Chrastina.

Světelná signalizace by v místě u Partyzánské ulice měla fungovat ještě šest pracovních dnů.

„V sobotu a v neděli se ale přes semafory jezdit nebude," přiblížil situaci Pavel Slovák z odboru správy majetku v Hranicích.

Extrémně dlouhé fronty aut

Kolony aut kvůli jednomu inkriminovanému úseku, jsou na místní poměry nevídané, i přes jeden kilometr dlouhé. Na světelné křižovatce s Mostní ulicí například řidiči během ranní nebo odpolední dopravní špičky nemohou volně projet, přestože jim svítí zelená.

„Se současnou situací mnoho nenaděláme, silnice je krajská a záleží na rozhodnutí kraje, respektive Ředitelství silnic a dálnic. V případě velkých komplikací bychom firmu požádali o to, aby práci u silnice omezila v dopravní špičce mezi sedmou a osmou ranní a patnáctou a sedmnáctou odpoledne," zhodnotil Pavel Slovák.

I tak je ale fronta čekajících řidičů extrémně dlouhá. Podle posledního měření totiž zmíněným úsekem projede za den až dvanáct tisíc vozidel.

Semafory pomáhaly i jinde

Světelným zařízením se prý dopravci začali řídit o něco později, než bylo původně v plánu. Důvodem byla podobná dopravní komplikace, kterou řidiči kvůli stavbě silničních ostrůvků zažívali jen o jeden kilometr ve městě dál. Ostrůvky se ale stihly postavit už osm dní před konečným termínem a v úterý odpoledne se tak křižovatkou projíždělo bez omezení.

„Nechtěli jsme, aby těch komplikací bylo na jedné silnici hned několik najednou, proto jsme semafory u Partyzánské ulice instalovali až tento týden," řekl stavbyvedoucí Josef Štěpančík. Práce na kanalizaci v Partyzánské ulici by dle plánů měly být hotové do konce října.