Po dlouhém čekání, několikerém poklepávání základních kamenů a dalších peripetiích byly totiž slavnostním ceremoniálem otevřeny dva celkem třicetikilometrové úseky dálnice D47 mezi Bělotínem, Hladkými Životicemi a Bílovcem.
Jejich zprovoznění napojilo už fungující ostravskou část autostrády na českou dálniční síť.
„Tímto otevřením dvou dálničních úseků se výrazným způsobem mění mapa infrastruktury České republiky. Došlo k propojení Prahy s Ostravou, a to přesto, že část dálnice D1 ještě chybí, protože ji nahrazují rychlostní komunikace,“ vyjádřil se během středečního slavnostního ceremoniálu ministr dopravy Gustav Slámečka.
O tom, že jde vskutku o historický okamžik pro tento region, hovořili i další účastníci zprovoznění dálnice.
„Z našeho pohledu jde o hlavní událost tohoto roku. Uvedené stavby mají velký význam nejen pro řidiče mířící do Ostravy a okolí, ale jejich zprovozněním dochází k výrazným dopravním změnám v celém Moravskoslezském a Olomouckém kraji,“ podotkl Alfred Brunclík, šéf Ředitelství silnic a dálnic.
„Mohu směle říci, že se dnešní den zapíše do historie našeho kraje. Ostrava a Moravskoslezský kraj jsou konečně napojeny na dálniční síť Evropy. Snad každý občan tohoto regionu netrpělivě čekal na tuto chvíli,“ vyjádřil se v obdobném duchu také moravskoslezský hejtman Jaroslav Palas.
Jak však dále zdůraznil, nemělo by se nyní zapomínat na budování dalších důležitých cest pro tento region, jako jsou páteřní komunikace směrem na Opavu a Krnov a také směrem na Slovensko.
Kromě dálničních úseků Bělotín – Hladké Životice a Hladké Životice – Bílovec byla ve středu otevřena také silnice I/57 neboli obchvat Hladkých Životic a odpoledne ještě Severní spoj v Ostravě, který propojil dálnici D47, v době otevření přejmenovanou na D1, s ulicí Mariánskohorskou.