Ulicemi severní části města totiž budou projíždět vozidla z mimoúrovňového křížení, které spojí Hranice s právě dokončovanou dálnicí D47. Radnice slíbila, že auta zbrzdí systém takzvaných dopravních pastí, ty ale zatím z větší části nejsou postaveny.

Trasa dálničního přivaděče povede ulicemi Potštátská, Alešova, 1. máje, Komenského, případně Purgešovou a kpt. Jaroše.

Nejhorší zřejmě situace v Potštátské ulici. Zde podle měření Ředitelství silnic a dálnic z roku 2005 projíždí denně 3 851 automobilů. „Předpokládá se, že po uvedení dálnice do provozu se tento počet zvýší o 40 až 50 procent. Na silnici druhé třídy, kde navíc zcela chybí chodník, je to hrůza. O jeho vybudování přitom usilujeme už dvacet let,“ uvádí na internetovém portálu Zdravé Hranice jeden z obyvatel této ulice.

Podle hranické místostarostky Radky Ondriášové (Právo a Spravedlnost) bude radnice letos zpracovávat na chodník v Potštátské ulici projektovou dokumentaci. „Zdejší obyvatelé chtěli prioritně plynofikaci, takže ta by se měla budovat v letošním roce. Chodník spolu s vodovodem a kanalizací přijdou na řadu později,“ sdělila Ondriášová. Jak ale dodala, realizaci této akce můžou zbrzdit majetkoprávní problémy. „Budeme se pohybovat na soukromých pozemcích, takže bude hodně záležet na jednání s jejich majiteli,“ podotkla místostarostka.

Na trase přivaděče pak chce město zbudovat celou sérii dopravně bezpečnostních prvků. Ty mají především zajistit bezpečnost chodců. „Půjde o různé zpomalovací prvky a silniční ostrůvky, které zbrzdí provoz a měly by také odradit řidiče, aby Hranice nevyužívali pro tranzitní dopravu,“ vysvětlil již dříve hranický starosta Miroslav Wildner (ODS).

Zatím byl postaven pouze ostrůvek v Potštátské ulici. „Jeho cílem je zabránit neurvalému předjíždění a zbrzdění rychlosti projíždějících aut,“ řekl Miroslav Wildner. Na stavbu dalších prvků město letos požádalo o dotace. „Chceme, aby se toho stihlo v tomto roce udělat co nejvíce. Další akce by měly následovat v roce 2009,“ informoval hranický starosta.

Jedním z problémů, který například radnice řešila, byla úprava křižovatky u Slávie. „Zde jsme navrhovali kruhový objezd, ten ale neprošel. Nakonec to se zde bude dělat úprava přechodů a postaví se zde přechodové ostrůvky,“ dodal Miroslav Wildner.

Bezpečnostní prvky se budou stavět i v Komenského ulici, kterou čeká letos celková rekonstrukce. V jejím rámci je navrženo i několik zpomalovacích prvků.