Vzdělání právě v této oblasti je na trhu práce rozhodně ceněnou hodnotou.

„Školy, které zřizuje město, podporujeme v oblasti výpočetní techniky dlouhodobě," řekl tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský.

Město totiž už v minulé pětiletce podpořilo školy ve výpočetní technologii stejnou roční částkou, nyní tak dochází k prodloužení vlastně již stávajícího trendu.

„Do rozpočtu města bude tato částka zapracována a rozdělena mezi jednotlivé školy tak, jak bylo dohodnuto s jednotlivými řediteli škol. Je rozdělena s ohledem na počet žáků a počet jednotlivých počítačových stanic," doplnil k podpoře z městské pokladny vedoucí odboru školství a sociálních věcí v Hranicích Vojtěch Bušina.

Státní podpora skončila krachem

Důvod tak výrazné investice ze strany města je podle něj celkem „prozaický". Státní podpora v tomto ohledu prý v podstatě skončila finančním krachem.

„Bylo třeba finančně podpořit naše základní školy, aby se dostaly na určitou technickou úroveň, a to i co do počtu počítačových stanic. Nositelem toho projektu je Základní škola Šromotovo, která ve své školním vzdělávacím programu má rozšířenou výuku výpočetní techniky," dodal Vojtěch Bušina.

Právě Základní škola Šromotovo v Hranicích na rozvoj žáků v oblasti výpočetní techniky klade velký důraz.

Na konci minulého roku se dokonce tři její žáci umístili mezi prvními třiceti školáky v celostátní soutěži, zaměřené na informační techniku. Kristýna Kaňovská z Černotína dokonce skončila na čtvrtém místě z celkového počtu 2456 soutěžících žá­ků.

VÍCE: "Šromoťák" válí!. Tři žáci jsou mezi nejlepšími v republice

„I z toho úspěchu je vidět, že prostředky města, které jsou vkládané do počítačů a do komunikačních technologií ve školách, mají nějakou odezvu. Do této oblasti by se mohly vkládat finanční prostředky neustále. To, co bylo ještě před rokem nové, je o rok později považováno za zastaralé," podotkl radniční mluvčí.

Školy mohou plánovat

Tři základní školy přímo ve městě a čtvrtá vzdělávací organizace v Drahotuších už předložily své plány rozvoje ICT (informační a komunikační technologie, pozn. red.) na následující období 2014 až 2018.

Požadavky se týkají nejen technologie, ale i samotných pracovníků, žáků a podoby učeben.

„Na konci tohoto pětiletého období bude opět provedeno vyhodnocení v jednotlivých letech a bude to předloženo jak do rady města, tak i do zastupitelstva města," poznamenal Vojtěch Bušina s tím, že výhodou projektu je i jistá finanční stabilita.

„Školy mohou plánovat v oblasti rozvoje, případného doplnění. Například teď je aktuální výměna počítačových stanic, které mají určitou životnost a dochází tak k postupné obměně," dodal.

Místostarostka Hranic Pavla Tvrdoňová také informovala, že vedení škol nespoléhá jen na částku z městského rozpočtu, ale doplňuje ji také o své provozní prostředky. Školy se navíc snaží získat podporu z Olomouckého kraje či z fondů Evropské unie.

Rozdělení 1,25 milionu podle škol:

 ZŠ a MŠ Struhlovsko 360 tisíc korun
 ZŠ a MŠ Šromotovo 360 tisíc korun
 ZŠ 1. máje Hranice 320 tisíc korun
 ZŠ a MŠ Drahotuše 210 tisíc korun