Radnice uznala, že některé stížnosti jsou oprávněné, a dva nejvíce kritizované retardéry nechala přebudovat. Ukázalo se totiž, že nesplňují normy.

V rámci třetí a poslední etapy rekonstrukce Komenského ulice nechalo město v dubnu do této frekventované městské části umístit čtyři pevné retardéry. Tři z nich jsou položeny přes celou šířku vozovky, čtvrtý je tvořen dvěma tvrdými překážkami ve tvaru polštářů.

„Kdo tohle vymyslel, ten asi nikdy neseděl za volantem,“ konstatoval pětatřicetiletý Miroslav z Hranic, který tudy jezdí denně do práce. „Pro sportovní vozy, které mají nízko položenou podlahu, je už tato ulice prakticky nepoužitelná,“ vyjádřil názor.

Na polštář musí řidič najet s maximální opatrností a při větší než předepsané rychlosti ohrožuje podle veřejného mínění nejen sebe, ale i kolemjdoucí. Pan Miroslav zřejmě není sám, komu se tvar a výška zpomalovacích polštářů nezamlouvala. V minulém týdnu se totiž do jednoho z nich zakousla sbíječka.

„Když jsme přeměřili výšku, vyšlo najevo, že práce byla v tomto úseku odvedena špatně. V rámci reklamace jsme tedy nechali práh rozbít a udělat znovu,“ řekl tiskový mluvčí hranické radnice Petr Bakovský.

Některým řidičům se však nezamlouvá ani četnost zpomalovacích prahů. „Jako řidič z povolání jezdím po celé republice, ale s něčím takovým jsem se ještě nikde jinde nesetkal,“ kroutil hlavou Jan Moudrý ze Zlína. „Skoro na každém kroku musím brzdit, protože je na cestě buď retardér, nebo přechod pro chodce,“ rozčiloval se.

Podle odborníků jsou zpomalovací prahy z hlediska zklidnění dopravy ideálním řešením. „Nesmí jich však být příliš, jinak se minou účinkem,“ řekl před nedávnem v diskusi o stavu ovzduší na schůzi zastupitelů Jiří Bílek ze Zdravotního ústavu v Ostravě. Konkrétně k situaci v hranické ulici Komenského se ale nevyjádřil.